میزان 03, 1402 12:00 Asia/Kabul
  • جهان عرب هتک حرمت مجدد قرآن کریم در هلند را محکوم کرد
    جهان عرب هتک حرمت مجدد قرآن کریم در هلند را محکوم کرد

هتک حرمت مجدد قرآن کریم در هلند با محکومیت شدید سازمان همکاری خلیج فارس، پارلمان عربی و کشورهای عربی منطقه روبرو شد.

به گزارش رادیو دری، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اقدام یک گروه تندرو در هتک حرمت قرآن کریم در مقابل برخی سفارتخانه‌ها در هلند را به شدت محکوم و تاکید کرد: این اقدامات خصمانه و تحریک آمیز است.

"جاسم محمد البدیوی" با بیان اینکه مشابه این اقدامات موهن، به بهانه آزادی بیان تکرار شده و هیچ واکنش واضحی به دنبال نداشته است تاکید کرد: کشورهایی که این اتفاقات در داخل آن‌ها رخ می‌دهد، فورا باید وارد عمل شوند، زیرا در قبال این رویدادها مسوولیت قانونی و اخلاقی دارند.

از سوی دیگر، پارلمان عربی هم  در محکومیت هتک حرمت مجدد به قرآن کریم در هلند، وضع قوانین بین‌المللی برای احترام به مقدسات دینی و مقابله با خشونت و افراطگرایی را خواستار شد.

وزارت خارجه عربستان هم در بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام یک گروه تندرو در هتک حرمت قرآن کریم در هلند تصریح کرد: چنین اقداماتی که پیش از این هم اتفاق افتاده بود با هیچ توجیهی قابل قبول نیست  و به طور مستقیم با تلاش‌های بین‌المللی برای سازگاری، اعتدال و مقابله با افراط‌گرایی در تضاد است.

وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در مقابل برخی سفارتخانه ‌ها در هلند، اعلام کرد: این اقدامات غیرمسوولانه، منجر به تحریک احساسات مسلمانان در جهان می شود،.

روز شنبه (23 سپتامبر) «ادوین واگنسولد» رئیس یک حزب افراطی در هلند، نسخه‌ای از قرآن کریم را مقابل سفارتخانه‌های ترکیه، پاکستان، اندونزی و دانمارک در لاهه پاره کرد.

هتک حرمت به قران کریم  در ماه‌های اخیر در کشورهای اروپایی بارها تکرار شده است و به رغم واکنش‌های اعتراضی کشورهای اسلامی و نهادهای بین المللی همچنان ادامه دارد.

نمایندگان ۱۲ کشور در مسکو هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کردند

پاپ فرانسیس، هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد

پاسخ آنتونیو گوترش به نامه آیت‌الله سیستانی درباره هتک حرمت قرآن کریم

کلیدواژه