قوس 08, 1402 20:06 Asia/Kabul
  • اجساد نوزادان در بیمارستان غزه افکار عمومی جهان را شوکه کرد
    اجساد نوزادان در بیمارستان غزه افکار عمومی جهان را شوکه کرد

انتشار تصاویری از اجساد پنج نوزاد در بیمارستان النصر غزه که پس از اجبار رژیم صهیونیستی به تخلیه بیمارستان به حال خود رها شدند، افکار عمومی جهان را شوکه و خشمگین کرد.

 به گزارش رادیو دری، از همان روز اول برقراری آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در غزه، جنایات مختلف رژیم صهیونیستی در این شهر برای افکار عمومی جهان برملا شد که آخرین مورد آن انتشار تصاویری تکان‌دهنده از اجساد در حال تجزیه پنج نوزاد در بیمارستان کودکان النصر در شمال نوار غزه است.

این نوزادان پس از آنکه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی کادر بیمارستان و بیماران را مجبور به تخلیه بیمارستان کردند، در این بیمارستان رها شدند و این رژیم حتی اجازه نداد اجساد آنها از بیمارستان بیرون آورده و دفن شود.

«محمد بعلوشه» خبرنگار شبکه ماهواره‌ای «المشهد» که در روز چهارم آتش‌بس موقت توانست وارد بیمارستان النصر شود، با دیدن اجساد در حال تجزیه نوزادان در بخش مراقبت‌های ویژه غافلگیر شد.

ویدیویی که این خبرنگار در صفحه «ایکس» به اشتراک گذاشت، به سرعت فراگیر شد و مخاطبان را شوکه و خشمگین کرد.

دیده‌بان حقوق بشر در منطقه اروپا-مدیترانه کشف اجساد در حال تجزیه پنج نوزاد در بیمارستان النصر را که پس از تخلیه آنجا به مدت سه هفته به حال خود رها شده بودند تایید و تاکید کرد که این اقدام می‌تواند در سطح یک جنایت وحشتناک ضد بشری قرار بگیرد.

 «مصطفی الکحلوت» رئیس بیمارستان الطبیب هم در گزارشی که به این نهاد حقوق بشری گفته است: درخواستی را برای نجات جان این پنج نوازد که وضعیت بدی داشتند، به نهادهای بین‌المللی از جمله صلیب سرخ داده، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

اسراییل بیمارستان‌ کمال عدوان را بمباران کرد

گزارش تکان‌دهنده سازمان جهانی بهداشت از وضعیت بیمارستان الشفای غزه

کلیدواژه