جدی 07, 1402 18:14 Asia/Kabul
  • سوریه درباره ترور سردار موسوی به سازمان ملل نامه نوشت
    سوریه درباره ترور سردار موسوی به سازمان ملل نامه نوشت

وزارت امورخارجه سوریه در نامه‌ای به سازمان ملل متحد و شورای امنیت این نهاد بین‌المللی، مسوولیت‌پذیری این نهاد را در قبال حملات و تجاوزهای رژیم صهیونیستی به خاک سوریه خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، وزارت امورخارجه سوریه روز پنج‌شنبه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس‌ دوره‌ای شورای امنیت، با اشاره به ترور شهید سید رضی موسوی، بر اقدام فوری برای مقابله با حملات و تجاوزهای رژیم صهیونیستی به خاک سوریه تاکید کرد.

سهید سیدرضی موسوی

در نامه وزارت امورخارجه سوریه به سازمان ملل متحد آمده است: رژیم اشغالگر اسرائیل روز دوشنبه از سمت جولان اشغالی به اطراف دمشق حمله کرد که منجر به شهادت سید رضی موسوی مستشار نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق شد که این اقدام، نقض آشکار کنوانسیون وین به شمار می‌رود.

وزارت امورخارجه سوریه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با تجاوز به حاکمیت سوریه می کوشد دامنه حملاتش را در منطقه گسترش دهد تا از این راه به جنایات جنگی و نسل‌کشی خود در حق مردم فلسطین سرپوش بگذارد.

در این نامه تصریح شده است: دولت سوریه حق دارد از حاکمیت و استقلال و یکپارچگی خود دفاع کند و حملات اسرائیل مانع ادامه مبارزه با تروریسم مورد حمایت این رژیم نخواهد شد و سوریه در عزم خود برای آزادی اراضی اشغالی‌اش جدی است.

درهمین حال، «فیصل مقداد» وزیر امورخارجه سوریه با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به نمایندگی از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور، شهادت سردار سرتیپ «سید رضی موسوی» را تسلیت گفت.

وزیر امورخارجه سوریه گفت: سردار شهید موسوی به عنوان مستشار نظامی در کنار چند برادر ایرانی در جمهوری سوریه همسو با همه قوانین بین‌المللی مشغول به کار بود.

 شهید موسوی پس از خروج از محل سفارت ایران در دمشق و حرکت به سمت خانه اش با سه موشک هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید سید رضی موسوی که در تمام مراحل پشتیبانی در جنگ سوریه از جمله  نبردهای صحرا و حومه دمشق شرکت داشت و از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرونده سوریه بود که در سال‌های گذشته چند نوبت هدف سوء قصد رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

کلیدواژه