جدی 14, 1402 19:30 Asia/Kabul
  • ناامنی دریای سرخ برای عبور کشتی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی
    ناامنی دریای سرخ برای عبور کشتی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی

همزمان با ادامه کشتار و نسل کشی مردم بی دفاع غزه، ارتش یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، کشتی های عازم به سوی سرزمین های اشغالی برای کمک به رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دهد.

به گزارش رادیو دری؛ سازمان بین‌المللی دریانوردی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که ۱۸ شرکت کشتیرانی بزرگ در جهان گفته‌اند که به دلیل حملات علیه کشتی‌ها در دریای سرخ، مسیر دور آفریقا را برای حرکت شناورهای خود انتخاب کرده‌اند.

این سازمان مستقر در بریتانیا در بیانیه‌ای گفته است: هدایت و تغییر مسیر کشتی‌ها به آفریقای جنوبی و از آنجا به اروپا و دیگر مناطق جهان باعث افزایش هزینه‌های حمل و نقل دریایی شده است.

در همین حال آمریکا چندی پیش مدعی شد که یک ائتلافی دریایی شامل ۲۰ کشور برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است؛ اما دیری نپایید که کشورهایی  همچون فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و استرالیا این ائتلاف را ترک کرده است و از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی آمریکا خودداری کردند.

این ائتلاف دریایی با پاسخ سرد کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز روبرو  شد و به تازگی مصر نیز از پیوستن به این ائتلاف سر باز زده است.

حملات ارتش یمن در دریای سرخ از روز ۱۹ نوامبر آغاز شده و جنبش انصارالله یمن اعلام کرده است که تا زمان توقف حملات اسرائیل در غزه تداوم خواهد داشت.

دولت آمریکا مدعی شده از آن روز تا کنون ۲۴ مورد حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ صورت گرفته است.

دریای سرخ محل ورود کشتی‌هایی است که از کانال سوئز استفاده می‌کنند.

نزدیک به ۱۵ درصد از تجارت دریایی جهان، از جمله ۸ درصد تجارت جهانی گندم، ۱۲ درصد از تجارت دریای نفت و ۸ درصد از تجارت گاز مایع طبیعی در دنیا از طریق دنیای سرخ انجام می‌شود و به همین جهت این دریا برای انتقال کالا بین آسیا و اروپا از اهمیتی اساسی برخوردار است.

 ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در باریکه غزه چند کشتی صهیونیستی را که عازم سرزمین های اشغالی بودند در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است که این امر موجب شد تا بسیاری از شرکت های بزرگ کشتیرانی مسیر خود را تغییر داده و به جای گذر از دریای سرخ، مسیرهای طولانی و پر هزینه ای را برای تردد انتخاب کنند.

هشدار انصارالله یمن به حامیان صهیونیست‌ها: اینترنت جهانی را قطع می‌کنیم

انصارالله: با هر ائتلاف دریایی آمریکا مقابله خواهیم کرد

 

کلیدواژه