جدی 23, 1402 17:17 Asia/Kabul
  • پرسش مهم عطوان از مصر: سکوت در برابر حملات و اهانت‌های اسرائیل تا کی؟
    پرسش مهم عطوان از مصر: سکوت در برابر حملات و اهانت‌های اسرائیل تا کی؟

عبدالباری عطوان تحلیلگر جهان عرب از مصر خواست تا به سکوت خود در برابر تعدی و دروغ های رژیم صهیونیستی علیه قاهره درباره گذرگاه رفح، پایان دهد.

به گزارش رادیو دری، عطوان در مطلبی در روزنامه الکترونیکی رای الیوم با اشاره به موضع منفعلانه مصر در قبال غزه آورده است: مقامات مصری مسئول گذرگاه رفح هستند و باید اقدامی درخور برای عبور کمک‌ها به غزه و خروج مجروحان از این باریکه انجام دهند. هزاران کامیون حامل مواد غذایی و پزشکی در مقابل گذرگاه رفح صف کشیده اند و مقامات رژیم صهیونیستی اجازه ورود به آنها را نمی دهند.

این تحلیلگر می‌نویسد:‌ هنگامی که ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای مصری یورش برد و برج دیده بانی ارتش این کشور را منهدم و اقدام به تیراندازی و کشتن شماری از نظامیان مصری کرد، قاهره واکنشی به این اهانت نشان نداد و امور به کنترل کامل اسرائیل بر گذرگاه منتهی شد و در حال حاضر به بهانه ممانعت از ورود سلاح به غزه، بازرسی بسیار کند انجام می شود.

عطوان تاکید کرد: بیش از دو میلیون نفر از ساکنان غزه در خیابان‌ها می خوابند، زیرا از شمال غزه بیرون رانده شده اند و نانی برای کودکان خود ندارند، نانوایی ها را جنگنده های اشغالگران هدف قرار گرفته و از ورود آرد و سوخت به غزه جلوگیری می کنند. واکنش نشان ندادن مصر به این اقدامات است که رژیم صهیونیستی را جری کرده و سبب شده که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تهدید به اشغال محور صلاح الدین میان مصر و غزه کند.

این کارشناس سیاسی افزود: تال بیکر مشاور حقوق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با بی شرمی و وقاحت در دیوان بین‌المللی دادگستری در شهر لاهه هلند، قاهره را مسئول گرسنگی و تشنگی دو میلیون نفر از ساکنان غزه به عنوان مسئول مطلق گذرگاه رفح دانست و دولت و مردم مصر نیز به اهانت مسئول صهیونیست واکنشی نشان ندادند.

عطوان نوشت: مصر باید از نقش میانجی و پیام رسان در بحران غزه دست بردارد، با قدرت با جنگ کشتار جمعی و پاکسازی نژادی رژیم اشغالگر علیه غزه فاجعه زده مقابله کند و به جایگاه خود احترام بگذارد.

وی در پایان این مطلب یادآور شد: ما امیدوار بودیم که به جای آفریقای جنوبی، مصر در دیوان بین‌المللی دادگستری در شهر لاهه هلند علیه کشتار جمعی و پاکسازی نژادی رژیم صهیونیستی اقدام کند.

آفریقای جنوبی: اسرائیل در دادگاه لاهه شکست خورد

کلیدواژه