جدی 29, 1402 12:36 Asia/Kabul
  • حمله موشکی ارتش یمن به یک کشتی آمریکایی دیگر
    حمله موشکی ارتش یمن به یک کشتی آمریکایی دیگر

ارتش یمن در ادامه عملیات ضد متجاوزان صهیونیست و حامیان آنان، یک کشتی دیگر آمریکایی را در خلیج عدن هدف قرار داد.

به گزارش رادیو دری؛ این دومین حمله به کشتی‌های آمریکا در نزدیکی خلیج عدن در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ارتش این کشور کشتی آمریکایی "کیم رنجر " را در خلیج عدن با موشک‌ هدف قراردادند.

سرتیپ یحیی سریع با بیان اینکه حمله موشکی به کشتی آمریکایی با موفقیت انجام شده است افزود: پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس حتمی است و هرگونه حمله جدید، بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: یمن بر ادامه ممنوعیت دریانوردی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند تا پایان تجاوزهای این رژیم و رفع محاصره باریکه غزه تاکید می کند.

سرتیپ یحیی سریع همچنین تاکید کرد: حمل و نقل در دریای سرخ به روی همه کشتی‌ها به جز کشتی‌های اسرائیلی باز است.

همزمان، یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، بامداد جمعه حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی این کشور را در آب‌های خلیج عدن تائید کرد و گفت: دو موشک شلیک شده به کشتی آمریکایی "کیم رنجر" که حامل مواد شیمیایی بوده، هیچ گونه خسارت مالی و جانی نداشته است.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در باریکه غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی فلسطین در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به باریکه غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی فلسطین را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

ارتش یمن یک کشتی آمریکایی را هدف قرار داد

هشدار وزیر امورخارجه ایران به آمریکا و انگلیس: جنگ ضد یمن را متوقف کنید

انصارالله یمن: تجاوز آمریکا و بریتانیا موضع ما را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نمی‌دهد

کلیدواژه