دلو 21, 1402 19:51 Asia/Kabul
  • تمجید سید مقاومت از مواضع رهبر انقلاب اسلامی در قبال غزه
    تمجید سید مقاومت از مواضع رهبر انقلاب اسلامی در قبال غزه

دبیرکل حزب الله لبنان مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی را در قبال تحولات غزه و فلسطین، در میان رهبران جهان بی‌نظیر خواند.

به گزارش رادیو دری، سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مقاومت را عنصر مهمی در معادلات منطقه دانست و تاکید کرد: دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در میدان دست نیافته و بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی را در تحولات جاری غزه و کرانه باختری، «حکیمانه، صریح و مقتدرانه» خواند و آن را در میان رهبران جهان منحصر به فرد دانست.

وزیر امور خارجه ایران هم در این دیدار تاکید کرد: مقاومت فلسطین هم در مسیر مقاومت و ایستادگی و هم در توجه به راهکار سیاسی، با حکمت و اقتدار عمل کرده است و در هر ابتکار سیاسی، باید نقش مردم فلسطین و اجماع رهبران و گروه‌های فلسطینی به عنوان محور اصلی مد نظر قرار گیرد.

امیر عبداللهیان روز شنبه در دیدار با نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته بر حمایت از مقاومت در فلسطین ادامه می دهد و برای توقف حملات رژیم اسرائیل علیه غزه و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه تلاش می کند.

میقاتی هم بر ضرورت تداوم تلاش برای برقراری فوری آتش بس در غزه تاکید کرد و گفت: ما به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستیم و باید تلاش کرد علاوه بر پایان دادن به جنگ علیه غزه، خطر توسعه دامنه جنگ برطرف شود.

امیرعبداللهیان در بیروت با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس و جمیل مزهر معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز دیدار و درباره آخرین تحولات میدانی و سیاسی فلسطین و غزه گفت وگو کرد.

دیدار وزیر خارجه ایران با دبیرکل حزب الله لبنان

کلیدواژه