گزارش‌خبری؛ بحرینی‌ها همچنان مدافع ملت فلسطین
(last modified 1395-10-11T11:31:39+00:00 )
جدی 11, 1395 16:01 Asia/Kabul
  • گزارش‌خبری؛ بحرینی‌ها همچنان مدافع ملت فلسطین

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت بحرینی‌ها با هر گونه عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی مخالف هستند.

شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق ملی بحرین استقبال حاکمان آل خلیفه از صهیونیست‌ها را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد ملت بحرین همواره مدافع فلسطین و قدس باقی خواهد ماند.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به استمرار ممانعت رژیم آل خلیفه از اقامه نماز جمعه، بازداشت نمازگزاران و محاصره منطقه الدراز گفت ادامه سیاست‌های سرکوب این رژیم همزمان با پایکوبی صهیونیست‌ها در خاک بحرین نشان دهنده شکاف بین حکومت و ملت این کشور است.

تشکل و نهادهای جامعه مدنی بحرین هم اقدام بازرگانان بحرینی در استقبال از هیات صهیونیستی و برگزاری مراسم پایکوبی اعضای این هیات در بحرین را محکوم کردند.

همزمان مردم بحرین در منطقه الدراز در محکومیت اقدامات سرکوب‌گرانه آل خلیفه به ویژه استمرار ممانعت از اقامه نماز جمعه در این منطقه و نیز سفر اخیر هیات صهیونیستی به منامه تظاهرات کردند.

پایکوبی صهیونیست‌ها در بحرین در حالی است که، مردم بحرین از برگزاری نماز جمعه در منطقه الدراز منع شده‌اند.  الدراز محل سکونت شیخ عیسی قاسم، روحانی ارشد بحرینی است که در محاصره کامل نیروهای امنیتی بحرین قرار دارد. نظامیان آل خلیفه علاوه بر این که ورود و خروج افراد را کنترل می‌کنند، مانع ورود مواد غذایی و آب شرب کافی به منطقه الدراز می‌شوند.

شیخ "علی الکربابادی" محقق و پژوهشگر دینی بحرینی با اشاره حضور مداوم بحرینی‌ها در منطقه الدراز و حمایت مردم این کشور از شیخ عیسی قاسم،  بر جدیت حامیان وی برای مقابله با رژیم آل خلیفه که از سوی استکبار جهانی پشتیبانی می‌شود تاکید کرد.

همچنین در آستانه سالگرد اعدام شیخ نمر النمر روحانی شیعه در عربستان تظاهراتی در روستای "ابوصبیع" نزدیک منامه برگزار شد. تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی ضد رژیم آل سعود، حمایت  این رژیم از حاکمان آل خلیفه را برای سرکوب انقلاب مردمی بحرین محکوم کردند.

 

کلیدواژه