بی‌اعتمادی سوریه به حاکمان کنونی ترکیه
(last modified Sat, 31 Dec 2016 14:25:23 GMT )
جدی 11, 1395 18:55 Asia/Kabul
  • بی‌اعتمادی سوریه به حاکمان کنونی ترکیه

سفیر سوریه در لبنان گفت رهبری سوریه به حاکمان فعلی ترکیه اطمینانی ندارد، چرا که آنکارا ستون اصلی حمایت مالی و فکری از تروریسمی است که امروز در هر مکانی دیده می‌شود.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ "علی عبد الکریم علی" سفیر سوریه در لبنان  در گفت وگویی تلویزیونی اظهار کرد ترکیه امروز از سر اجبار و به دلیل محقق نشدن آرزوهای غرب به ویژه آمریکا و فروپاشی گروه‌های تروریستی، به مذاکره درباره مساله سوریه روی آورده است.

عبد الکریم علی با اشاره به این که توافق آتش‌‌بس شامل گروه تروریستی جبهه النصره ( فتح الشام )، گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ملحق شده به آنان نمی‌شود، تاکید کرد حضور طرف‌هایی که دمشق از آنها دعوت کرده در مذاکرات صلح سوریه مجاز و قابل قبول است.

سفیر سوریه در لبنان همچنین تصریح کرد طرح ترکیه مبنی بر عقب‌نشینی حزب‌الله لبنان از سوریه هیچ ارزشی ندارد و تنها بازار گرمی رسانه‌ای است و این طرح در عمل قابل اجرا نیست.

"ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه نیز درباره حضور نیروهای حزب الله لبنان در سوریه گفته است حزب الله بر خلاف گروه‌های مسلح که از طریق مرزهای ترکیه وارد خاک سوریه شده‌اند با درخواست رسمی دولت این کشور در سوریه حضور دارد.

همکاری ارتش سوریه، حزب الله لبنان و دیگر نیروهای محور مقاومت، به شکست گروه‌های تروریستی در شهر راهبردی حلب سوریه منجر شده است. 

 

کلیدواژه