حوت 02, 1402 11:20 Asia/Kabul
  • ادامه حملات هوایی آمریکا و بریتانیا به یمن
    ادامه حملات هوایی آمریکا و بریتانیا به یمن

جنگنده‌های آمریکایی و بریتانیایی باردیگر مناطقی از یمن را در شبانه روز گذشته بمباران کردند.

آمریکا و بریتانیا در هفته های اخیر چند بار به خاک یمن حمله کرده اند.این حملات با هدف تحت فشار قرار دادن یمن به منظور توقف محاصره دریایی اعمال شده بر رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

به گزارش رادیو دری، ائتلاف آمریکا و بریتانیا بامداد امروز چهارشنبه منطقه «العرج» در شمال غربی شهر «الحدیده» درغرب یمن را در دو نوبت بمباران کردند.

ساعاتی پیش از این نیز، متجاوزان منطقه «الجبنه» در شمال شهر ساحلی «الحدیده»  را طی دو نوبت حمله با فاصله زمانی نزدیک به هم هدف قرار داده بودند.

درهمین حال  وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون) درباره هدف قرار گرفتن  پهپاد آمریکایی توسط نیروهای یمنی اذعان کرد: «تایید می‌کنیم که پهپاد MQ ۹ در یمن منهدم شد و نشانه‌ها حاکی از آن است که این پهپاد توسط موشک زمین به هوای نیروهای یمنی سرنگون شده است.»

نیروهای یمنی نیز در پاسخ به حملات و جنایات آمریکا  مواضع  این کشور و  رژیم صهیونیستی  را در منطقه هدف قرار دادند.

در این زمینه  ،«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات‌های جدید ارتش یمن علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر دادو گفت: نیروی پهپادی ارتش با به کارگیری چندین پهپاد، عملیاتی نظامی را در دریای سرخ علیه چند ناو متخاصم آمریکایی به انجام رساند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: نیروی پهپادی ارتش یمن برخی مواضع حساس دشمن اسراییلی را هم در منطقه‌ام «الرشاش» در جنوب فلسطین اشغالی با چند پهپاد دیگر هدف قرار داد.

ارتش یمن در هفته‌های اخیر و در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در باریکه غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

رژیم نسل کش صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023  با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

یمن با آمریکا و انگلیس بر اساس اصل «تقابل» برخورد خواهد کرد

کلیدواژه