حوت 05, 1402 17:21 Asia/Kabul
  • تدوام جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان
    تدوام جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان

نظامیان صهیونیست با استقرار در اطراف مسجدالاقصی، به شماری از جوانان فلسطینی حمله و آنان را بازداشت کردند.

به گزارش رادیو دری، نظامیان صهیونیست روز جمعه مانع ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی شدند و کسانی را که تلاش داشتند وارد این مسجد شوند، با باتوم و گاز اشک‌آور هدف قرار دادند.

این حملات و محدودیت‌ها با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان تشدید شده است و رژیم صهیونیستی امسال بیش از سال‌های گذشته محدودیت‌های سخت و سنگین را برای ورود به مسجدالاقصی اعمال کرده‌ است. 

در همین حال اشغالگران صهیونیست بامداد امروز شنبه به بخش‌های مختلف کرانه باختری یورش بردند تا با بازداشت گسترده و بی‌دلیل جوانان فلسطینی، ترس و وحشت را در میان فلسطینی‌های ساکن این منطقه حکمفرما کنند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در 24 ساعت‌ گذشته به روستای التوانه در جنوب الخلیل نیز حمله کردند.

در همین حال حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بخش‌های مختلف نوار غزه ادامه دارد.

قحطی و گرسنگی در اردوگاه جبالیا در شمال غزه شدت گرفته با این حال اشغالگران صهیونیست همچنان مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به این اردوگاه می‌شوند تا از این طریق بتوانند فلسطینیان بی‌گناه مستقر در شمال غزه را به مهاجرت به سمت جنوب این باریکه مجبور کنند.

در همین پیوند، سامر عبدالجابر رییس برنامه جهانی غذا تاکید کرد ۵۰۰ هزار نفر در باریکه غزه در معرض قحطی قرار دارند و این منطقه به شدت نیازمند آتش بس و توقف درگیری است.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیمارستان ناصر شهر خان‌یونس همچنان در محاصره ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد و کادر درمان قادر به پذیرش بیماران و مجروحان نیستند.

رژیم نسل کش اسرائیل کمک‌های انسانی به باریکه غزه را هدف قرار می‌دهد

کلیدواژه