حوت 06, 1402 10:48 Asia/Kabul
  • شهادت ۱۳۲ خبرنگار فلسطینی و تخریب ۱۵۰ مرکز درمانی در باریکه غزه
    شهادت ۱۳۲ خبرنگار فلسطینی و تخریب ۱۵۰ مرکز درمانی در باریکه غزه

با شهادت ۲ خبرنگار دیگر، شمار شهدای خبرنگار از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه به ۱۳۲ نفر افزایش یافت.

به گزارش رادیو دری، دفتر رسانه ای دولتی در نوار غزه روزشنبه اعلام کرد: «محمد تشرین یاغی» عکاس خبرنگار فلسطینی به همراه دختر و همسرش در حملات جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی بیمارستان الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند.

همچنین «مصعب ابو زاید»‌ خبرنگار و مجری برنامه رادیو قرآن فلسطین در پی بمباران منزلی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه به همراه خانواده خود به شهادت رسید.

پیشتر شمار شهدای خبرنگار بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۳۰ نفر اعلام شده بود.

در همین راستا، «لؤلؤ الخاطر» وزیر همکاری بین‌المللی قطر در هفته گذشته بابیان اینکه  اسرائیل در هدف قرار دادن خبرنگاران و کشتن آن‌ها رکورد زده است افزود: جامعه جهانی همچنان در برابر کشتارهای رژیم اشغالگر صهیونیست در غزه سکوت اختیار کرده است و اشغالگران همچنان به جنایت‌ها و کشتار جمعی مردم ادامه می‌دهند.

شهادت دوازدهمین خبرنگار فلسطینی در غزه

خبر دیگر اینکه، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه، ۱۵۰ مرکز بهداشتی و درمانی را تخریب کرده و ۳۲ بیمارستان را هم بمباران و به کلی از روند خدمت رسانی خارج کرده است.

اشرف القدره  تصریح کرد: بیش از یک میلیون نفر در نوار غزه دچار سو تغذیه هستند و رژیم صهیونیستی اجازه ورود تجهیزات پزشکی و سوخت به شمال نوار غزه را نمی‌دهد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین همچنین خواستار مداخله فوری نهادهای بین‌المللی برای نجات وضعیت بهداشتی در نوار غزه شد.

رژیم نسل کش صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته (15میزان) با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد،  از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون بیش از ۲۹ هزار و ۶۰۰ فلسطینی شهید و ۶۹ هزار و ۷۳۷ نفر مجروح شده اند.

بمباران ۱۲۰ نهاد بهداشتی درمانی غزه از سوی رژیم صهیونیستی

کلیدواژه