حوت 10, 1402 10:51 Asia/Kabul
  • حماس: تعطیلی بیمارستان عدوان وضعیت بحرانی غزه را تشدید خواهد کرد
    حماس: تعطیلی بیمارستان عدوان وضعیت بحرانی غزه را تشدید خواهد کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس روز چهارشنبه در واکنش به تعطیلی بیمارستان کمال عدوان در شمال باریکه غزه اعلام کرد: تعطیلی این بیمارستان به دلیل اتمام سوخت، وضعیت بحرانی غزه را تشدید خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به صدور بیانیه ای اعلام کرد: این اتفاق یک شکست بین‌المللی در محافظت از بشریت در برابر جنایت صهیونیستی است که شمال نوار غزه را محاصره کامل دارد.

حماس تاکید کرد: جامعه بین‌المللی و سازمان ملل موظف هستند به مسوولیت‌ها و وظایف قانونی خود در راستای اتخاذ همه اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی و پاکسازی نژادی در نوار غزه عمل کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما همچنین از همه نهادهای مسوول از جمله آژانس‌های سازمان ملل، می‌خواهیم که برای تحویل مواد غذایی اضطراری به مردم ما در شمال نوار غزه که توسط دشمن جنایتکار در معرض قحطی سیستماتیک قرار دارند، اقدام فوری انجام دهند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که «احمد الکحلوت» رئیس بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه از تعطیلی این بیمارستان به دلیل پایان‌یافتن سوخت آن خبر داد.

الکحلوت همچنین از شهادت چندین بیمار در نتیجه کمبود دارو، غذا و سوخت در این بیمارستان خبر داد.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای جبران شکست در عملیات طوفان الاقصی، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۳۰ هزار فلسطینی شهید و ۷۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

ارتش صهیونیستی به 14 بیمارستان در غزه حمله کرده است

جنایت صهیونیست‌ها علیه شهدا و زخمی‌ها در بیمارستان «کمال عدوان» غزه

کلیدواژه