حوت 18, 1402 12:36 Asia/Kabul
  • وزیر امور زنان فلسطین: روزانه ۶۳ زن در غزه شهید می شوند
    وزیر امور زنان فلسطین: روزانه ۶۳ زن در غزه شهید می شوند

وزیر امور زنان در دولت پیشبرد امور فلسطین گفت: «روزانه شصت و سه زن در نوار غزه شهید می شوند.»

به گزارش رادیو دری، آمال حمد به مناسبت روز جهانی زن اظهار داشت:« تاکنون حدود ۹ هزار زن در حملات اسرائیل به شهادت رسیده اند و همین موضوع، روز جهانی زن را به وضعیتی دردناک برای زنان فلسطین تبدیل کرده است.»

خانم حمد تصریح کرد: «روز جهانی زن معمولا فرصتی برای پرداختن به چالش ها و ارائه دستاوردهای سالانه نهادهای زنانه در فلسطین و دیگر کشورها است اما در فلسطین، تنها فرصتی برای سخن گفتن از وضعیت دردناک مردم فلسطین است به طوری که زنان در مرکز نسل کشی، کوچاندن اجباری و کشتار جمعی قرار دارند.»

وی افزود: «حملاتی که به زنان فلسطین می شود در تاریخ بشریت بی سابقه است ما درباره شهادت ۹ هزار زنی حرف می زنیم که به بیمارستان ها منتقل شدند. این در حالی است که حدود ۹ هزار تن مفقود شده اند که حدود ۷۰ درصد آن زنان هستند.

وزیر امور زنان فلسطین ادامه داد: همچنین حدود چهارده هزار کودک به بیمارستان ها منتقل شدند و مجموعا ۱۱۰ هزار کودک در حملات اسرائیلی کشته، زخمی و مفقود شده اند و این بی سابقه است.»

حمد تاکید کرد: «ما فقط یک عدد نیستیم. خانه، خانواده، رویاها ، فرزندان، تاریخ، هویت و مسئولیت مشترکی داریم.»

این مقام فلسطینی در ادامه با اشاره به اینکه «60 هزار زن باردار داریم که به هیچ یک از ملزومات اساسی دسترسی نداند. کودکان آنها در خیابان ها و چادرها و بدون هیچ گونه مراقبت پزشکی متولد می شوند. گاهی نیز بدون بی هوشی جراحی می شوند. »

وی وضعیت زنان در غزه را فراتر از همه تصورات دانست و تصریح کرد: هر ساعت، سه زن به شهادت می رسد و این یعنی اینکه روزانه ۶۳ زن به شهادت می رسند که ۳۷ زن مادر یا باردار هستند.»

او در پایان گفت: :«دنیا کور است و نمی خواهد فریاد ما را بشوند. ما از دنیا چیز زیادی نخواسستیم فقط آتش بس را تقاضا کردیم.»

کلیدواژه