حوت 24, 1402 08:58 Asia/Kabul
  • کابینه اسرائیل در آستانه فروپاشی
    کابینه اسرائیل در آستانه فروپاشی

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت چاپ سرزمین‌های اشغالی چهارشنبه شب فاش کرد که برآوردها حاکی از آن است که کابینه جنگ اسرائیل با توجه به شیوه مدیریت منحل شود.

به گزارش رادیو دری، یدیعوت آحارنوت به نقل از منابع سیاسی افزود: در مرحله آینده، با توجه به بحران و تنش میان بنی گانتس (وزیر دفاع اسبق) و بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر) شاهد تحولات سیاسی بزرگی خواهیم بود.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که نتانیاهو در حال بررسی چگونگی انحلال شورای جنگ و ارجاع تصمیمات آن به یک کابینه بزرگ‌تر است.

از سوی دیگر تازه ترین نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که اکثرساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی و رهبر حزب لیکود نخواهد توانست مقام نخست وزیری را حفظ کند.

براساس این نظرسنجی که شبکه کان رژیم صهیونیستی انجام داده، در صورتی که انتخابات پارلمانی (کنست) در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود، حزب «اردوگاه دولتی» به رهبری «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ و وزیر جنگ اسبق این رژیم خواهد توانست به تنهایی ۳۰ کرسی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را کسب کند.

براساس این نظرسنجی، محبوبیت حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، کاهش یافته و در صورت برگزاری انتخابات تنها خواهد توانست ۲۱ کرسی را به دست آورد.

به دنبال طوفان الاقصی و ناتوانی رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو برای آزادی اسرای اسرائیلی، مقبولیت بی بی در محافل سیاسی صهیونیست به شدت کاهش یافته و بسیاری آینده سیاسی وی را تاریک ارزیابی می‌کنند.

در همین حال؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب از ادامه دار بودن دومینوی استعفای مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال شکست در غزه خبر دادند.

شبکه تلویزیونی کان در این باره گزارش داد که سرتیپ «عمیت ساعر» رئیس تیپ پژوهش‌های اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (امان) در یک گفت وگوی خصوصی گفته که به دنبال استعفا از مقام خود است.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز ۱۴ اسفندماه گزارش داد، برخی مقامات بلندپایه نظامی و یگان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی استعفا کردند.

براساس این گزارش، استعفای دسته جمعی این افسران ناشی از اعتراض آنها به روند عملیات و جنگ بوده است.

این گزارش شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی همچنین بیانگر تشدید اختلافات در بین مقامات نظامی رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه است.

پیشتر نیز رسانه های بارها از بروز شکاف در بین نیروهای ارتش گزارش دادند.

رئیس رژیم صهیونیستی: اسرائیل در حال فروپاشی است

کلیدواژه