حمل 14, 1403 11:27 Asia/Kabul
  • تداوم بمباران بخش‌های مسکونی باریکه غزه توسط اشغالگران صهیونیست
    تداوم بمباران بخش‌های مسکونی باریکه غزه توسط اشغالگران صهیونیست

در آستانه شش ماهه شدن حمله ددمنشانه رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه، بمباران بخش‌های مسکونی این منطقه همچنان ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، جنگنده های رژیم صهیونیستی امروز(سه شنبه) و در یکصد و 79 روز حمله به باریکه غزه، مناطق مسکونی غرب شهر رفح، را بمباران کردند که در این حمله شماری از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیده  و یا زخمی شدند.

مسجد البشیر  در دیر البلح نیز از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی بمباران شد که در این حمله دست کم یک کودک فلسطینی به شهادت رسید و ۲۰ نفر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود ضد نیروهای امدادرسانی خارجی در "دیر البلح"، مرکز باریکه غزه، خودروی تیم وابسته به یک نهاد بین‌المللی توزیع کمک‌های بشردوستانه را هدف قرار داد که در پی این اقدام صهیونیست‌ها، هفت نفر کشته شدند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه، با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در حمله نیروهای امدادی بین المللی، از نهادهای بین‌المللی خواست اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم با صدور بیانیه‌ای، هدف قرار دادن خودروی تیم وابسته به نهاد بین المللی در "دیرالبلح" را جنایت جنگی دانست و این اقدام صهیونیست ها محکوم کرد.

حماس تاکید کرد، اشغالگران صهیونیست بر تداوم سیاست کشتار هدفمند غیرنظامیان بی گناه و تیم‌های امدادرسانی بین‌المللی تاکید دارند.

خبر دیگر اینکه نظامیان صهیونیست بامداد امروز به اردوگاه قلندیا در شمال شرق قدس اشغالی در کرانه باختری یورش بردند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که دست کم ۲ فلسطینی در جریان یورش نظامیان صهیونیستی به اردوگاه قلندیا به ضرب زخمی شده‌اند.

نظامیان صهیونیست همچنین به روستای "دیر بریع"، غرب رام الله، محله "کتف الواد" شهر اریحا، منطقه "سنجل" در شمال رام الله، شهر "دورا" در جنوب الخلیل و منطقه "عوریف" در جنوب نابلس حمله و شماری از فلسطینیان را بازداشت کردند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون 32هزار و 845 فلسطینی شهید و 75 هزار و 392 نفر مجروح شدند که بیشتر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند.  

صهیونیست ها چادر آوارگان فلسطینی در دیرالبلح را بمباران کردند

کلیدواژه