ثور 02, 1403 16:48 Asia/Kabul

کارشناس مسائل سیاسی گفت یکجانبه گرایی آمریکا سبب ناکارآمدی سازمان ملل متحد و شورای امنیت شده است.

به گزارش رادیو دری، سیدقاسم غفوری روزنامه نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به وتو قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد گفت: امریکایی‌ها همچنان در توهم یکجانبه گرایی در عرصه بین الملل هستند و تلاش دارند تا سیاست‌ها و اهداف خودشان را به صورت یکجانبه به دنیا تحمیل کنند.

وی افزود: آنچه در شورای امنیت شاهد هستیم، استمرار یکجانبه گرایی بحران ساز امریکا در نظام بین الملل و حمایت‌های واشنگتن از رژیم کودک کش و جنایتکار اسرائیل است.

غفوری گفت: امریکا مخالف تغییر در نظم بین الملل و ایجاد ساختار چند قطبی است و این امر باعث ناکارآمدی ساختار شورای امنیت و سازمان ملل متحد شده است.

این تحلیلگر همچنین درباره مسائل سیاسی درباره تحولات مهم بین المللی که در وتو قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد تاثیرگذار بوده است گفت: پس از گذشت هفت ماه از جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی در غزه، عملا وعده‌های مقامات صهیونیست و حامیان آنها مبنی بر نابودی حماس، کوچ اجباری فلسطینی‌ها، وادار کردن کشورهای عربی به روند سازش و آزادی اسرای اسرائیلی محقق نشده است.

به گفته غفوری، عملیات وعده صادق ایران، ناتوانی غرب در ایجاد یک اجماع جهانی برای محکومیت حملات ایران به رژیم اسرائیل، استمرار رویکرد جهانی مقابله با صهیونیست‌ها، ادامه حملات جبهه مقاومت از عراق، یمن و لبنان و بی‌فایده بودن حضور نظامی آمریکا در دریای سرخ برای رژیم صهیونیستی عملا شکست سنگین نظامی و سیاسی به صهیونیست‌ها و امریکا وارد کرد و از این رو امریکا با وتو این قطعنامه به دنبال کم رنگ کردن شکست‌های واشنگتن و تل آویو در این هفت ماه بود.

غفوری با اشاره به اظهارات رابرت وود معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد که مدعی حمایت امریکا از طرح "دو دولتی" در فلسطین شده است گفت: از زمان توافق‌نامه اسلو در سال 1993 تا امروز، امریکا همواره از بحث دو دولتی به عنوان ابزاری برای توجیه اهداف خویش استفاده کرده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تثبیت اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، کسب مشروعیت ساختگی برای رژیم صهیونیستی و ترغیب کشورهای عربی برای سازش با اسرائیل از مهم‌ترین اهدافی است که امریکا از طرح "دو دولتی" به دنبال آن است. 

 

مسلمانان و آزادگان جهان بدانند که می توان رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد

کلیدواژه