جوزا 01, 1403 12:17 Asia/Kabul
  • پیام تسلیت دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت شهادت رئیس جمهوری ایران
    پیام تسلیت دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت شهادت رئیس جمهوری ایران

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تسلیت شهادت رئیس‌جمهوری ایران و هیات همراه در سانحه هوایی گفت: مستضعفان و رزمندگان مقاومت به حضور پربرکت و حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی امید دارند.

به گزارش رادیو ئری، سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در پیام تسلیتی به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در حالی که ملت ایران اسلامی را در مبارزه با نیروهای استکبار رهبری می‌کنید، مردم لبنان و نیروهای مقاومت در فقدان رئیس جمهوری و هیات همراهشان، با شما شریک هستند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه  ایران نیز پرچم‌دار دفاع از مقاومت در همه مجامع بین‌المللی بود.

پیش از این دولت لبنان هم به مناسبت شهادت «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه سه روز عزای عمومی اعلام کرده بود.

«ولید جنبلاط» رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه و «سامی ابو المنی» رهبر دروزیان لبنان هم ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهوری ایران و هیات همراه، این سانحه دردناک را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و هم چنین ملت ایران و خانواده جانباختگان تسلیت گفتند.

«فالح الفیاض» رئیس سازمان حشدالشعبی عراق هم با تسلیت شهادت رئیس جمهوری ایران و هیئت همراه به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم ایران گفت: این افراد خود را فدای حق و حقیقت و حمایت از مظلومان و دفاع از موضوعات امت اسلامی کردند.

«ابوفدک المحمداوی» رئیس ستاد نیروهای الحشد الشعبی عراق نیز در پیامی در شبکه اجتماعی "ایکس" با تسلیت شهادت رئیس جمهوری ایران و همراهانش، گفت، شهادت رئیس جمهوری ایران و هیات همراه، خسارتی بزرگ برای عراق است.

 «امیر خان متقی» وزیر امورخارجه حکومت طالبان افغانستان هم در دیدار با «حسن کاظمی قمی» سفیر ایران در آن کشور با ابراز مراتب همدردی حکومت طالبان با ملت ایران گفت، نقش «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری فقید ایران در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای به‌ویژه در رابطه با افغانستان ارزشمند بود.

شورای علمای شیعه افغانستان هم ضمن ابراز همدردی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت مسلمان و برادر ایران،شهادت رئیس جمهوری و هیات همراه ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفت.

«سید ابراهیم رئیسی» هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (۱۹ مه) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد "قیز قلعه‌سی" به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی، شمال غرب ایران، دچار سانحه هوایی شد و به همراه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

تسلیت شورای علمای شیعه افغانستان در پی شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش

کلیدواژه