جوزا 07, 1403 17:42 Asia/Kabul
  • آنروا: حمله اسرائیل به آوارگان فلسطینی در رفح وحشتناک است
    آنروا: حمله اسرائیل به آوارگان فلسطینی در رفح وحشتناک است

رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت: تصاویر حملات یکشنبه شب ارتش اسرائیل به آوارگان فلسطینی در شهر رفح وحشتناک است.

به گزارش رادیو دری، فیلیپ لازارینی در واکنش به حمله یکشنبه شب ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه گفت در این حمله دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان کشته و دهها نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وی افزود: تصاویر و اطلاعات دریافتی از رفح در مورد حملات روزافزون به خانواده‌هایی که به دنبال سرپناه هستند، وحشتناک است.

همچنین به گفته لازارینی، از ابتدای حمله ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه، ۱۹۲ کارمند آنروا در این منطقه جان خود را از دست داده اند که این امر، بی‌سابقه است.

وی به اتهام زنی بدون مدرک ارتش رژیم صهیونیستی به کارمندان آنروا نیز اشاره کرد و گفت: آژانس آنروا در طول سال‌های گذشته از نظر مالی ضعیف شده و با متهم شدن برخی از کارمندان این نهاد بین المللی به شرکت در عملیات هفتم اکتبر (15 مهر/میزان 1402)، وضعیت بدتر هم شده است.

لازارینی با اشاره به اینکه بسیاری از حامیان این آژانس بین المللی، کمک ها و حمایت های مالی خود را از سر گرفته اند افزود: ۱۴ اهداکننده، کمک‌های خود را به آژانس بار دیگر آغاز کرده اند و تنها آمریکا است که همچنان ارائه کمک‌های خود را متوقف کرده است.

آمریکا ۶ بهمن/دلو سال گذشته همسو با اتهام زنی رژیم اسرائیل به ۱۲ کارمند سازمان ملل متحد مبنی بر نقش داشتن در عملیات هفتم اکتبر اعلام کرد که کمک‌های مالی خود را به آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی قطع کرده است.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به حدود پنج میلیون و ۹۰۰ هزار پناهنده و آواره فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه، اردن، لبنان و سوریه کمک می‌کند.

آنروا: غذا در جنوب غزه رو به پایان است

کلیدواژه