جوزا 21, 1403 11:08 Asia/Kabul
  • درخواست مالزی برای قطع روابط اقتصادی با رژیم‌صهیونیستی
    درخواست مالزی برای قطع روابط اقتصادی با رژیم‌صهیونیستی

مالزی از اعضای سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (D8) خواست، هرگونه کمک و همکاری اقتصادی با رژیم نسل کش اسرائیل را متوقف کنند.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه مالزی روز یکشنبه با صدور بیانیه ای در نشست فوق العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (D8) در استانبول ترکیه اعلام کرد، «داتوک سری محمد حسن» وزیر امورخارجه مالزی علاوه بر موضع‌گیری قوی درباره فلسطین، سه محور حمایت جمعی از طرح آتش بس موثر و دائم در غزه، افزایش کمک های بشردوستانه و اطمینان از دسترسی ایمن و بدون مانع کمک ها به ساکنان این باریکه را در این نشست مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، مالزی و دیگر کشورهای عضو D8 ادامه تجاوز رژیم اسرائیل را در باریکه غزه و در تمامی سرزمین اشغالی فلسطین محکوم و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

اعضای گروه دی هشت همچنین آتش بس فوری، دائمی و بدون شرط در باریکه غزه را خواستار شده و حمایت‌های همه جانبه خود را برای تقویت اقتصاد فلسطینیان و بازسازی باریکه غزه پس از خروج نظامیان اسرائیلی اعلام کردند.

اجلاس فوق العاده گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به D8 با حضور «علی باقری کنی»سرپرست وزارت امورخارجه ایران روز شنبه در استانبول آغاز به کار کرد.

در این نشست علاوه بر نماینده ایران، «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه پاکستان، «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی، «محمد حسن» وزیر امور خارجه مالزی، «دیپو مونی» وزیر رفاه بنگلادش و مقام‌های عالی رتبه از مصر و نیجریه شرکت کردند.

ممانعت مالزی از ورود ورزشکاران رژیم صهیونیستی

طرح بازرس سازمان ملل برای قطع روابط جهان با رژیم صهیونیستی

کلیدواژه