جوزا 31, 1403 17:04 Asia/Kabul

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه تاکنون بار‌ها و بار‌ها از بمب‌های سنگین برای بمباران مناطق مسکونی غزه استفاده کرده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران، جرمی لارنس سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه تا کنون بار‌ها و بار‌ها از بمب‌های سنگین یک تنی و نیم تنی آمریکا برای بمباران مناطق مسکونی این باریکه استفاده کرده است.

وی تاکید کرد: این گزارش نشان می‌دهد که اسرائیل در حملاتش به غزه، به طور مکرر اصول حقوق بشری و قوانین بین المللی جنگ را نقض کرده است.

لارنس افزود: هدف‌ گرفتن جمعیت غیرنظامی به عنوان بخشی از یک حمله گسترده و برنامه ریزی شده در چارچوب سیاست‌های دولتی یا سازمانی اسراییل، می‌تواند ارتکاب جنایات علیه بشریت محسوب شود.

جیمز الدر سخنگوی یونیسف نیز گفت: ارتش اسرائیل بار‌ها کامیون‌های حامل کمک برای کودکان شمال غزه را محاصره و توقیف کرده و کودکان شمال غزه هشت ماه و نیم گذشته را زیر فشار شدید روانی، فرسودگی جسمی و بیماری گذرانده اند و گرفتار بحران بی سابقه و شدید تغذیه‌ای هستند.

تدروس آدهانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: به هیچ وجه غذای کافی و با کیفیت به دست مردم غزه نمی‌رسد و جمع زیادی از آنان به ویژه کودکان دچار سوء تغذیه شدید هستند اما مراکز درمانی لازم برای مداوای آنان وجود ندارد و بیشتر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در نتیجه حملات اسرائیل از بین رفته است.

سازمان ملل: تخریب زیرساخت‌های غزه جنایت جنگی است

کلیدواژه