ورود ارتش عراق به موصل برای اولین بار پس از اشغال این شهر توسط داعش
(last modified 1395-10-18T04:07:36+00:00 )
جدی 18, 1395 08:37 Asia/Kabul
  •  ورود ارتش عراق به موصل برای اولین بار پس از اشغال این شهر توسط داعش

نیروهای عراقی برای اولین بار از زمان اشغال موصل مرکز استان نینوا شمال عراق توسط گروه تروریستی داعش در ژوئن 2014، جمعه شب موفق شدند برای آزاد سازی این شهر، وارد موصل شوند.

نیروهای ارتش عراق در ادامه پیشروی های خود در بخش شرقی شهر موصل، روز جمعه سختی را برای تروریست های داعش در این شهر رقم زدند و توانستند از طریق یکی از آبراهه های شهر موصل در عملیاتی بی نظیر وارد این شهر شوند.

فرماندهان نظامی ارتش عراق روز جمعه در گفتگو با ایرنا گفتند: ارتش عراق موفق شده است در ادامه پیشروی های خود محله « وحده» را در بخش شرقی موصل کاملا آزاد کند و نیروهای ارتش به سوی محله «گراج شمال» این شهر در حالی پیشروی هستند.

به گفته این فرماندهان نظامی، با کنترل کامل محله وحده در روز جمعه، ارتش عراق براساس برنامه های از پیش تعیین شده موفق شده خود را به رودخانه دجله برساند که دو سمت راست و چپ شهر را با 5 پل به همدیگر متصل می کند.

"نجم الجبوری" فرمانده عملیات آزادسازی نینوا در گفت وگو با ایرنا  با تایید رسیدن نیروهای ارتش عراق به ساحل رودخانه دجله گفته بود: به زودی تمام بخش شرقی موصل آزاد خواهد شد و نیروهای ارتش آماده ورود به بخش غربی این شهر خواهند بود.

عملیات آزادسازی شهر موصل، مرکز استان نینوا از اشغال گروه تروریستی داعش از اکتبر 2016 با فرمان نخست وزیر عراق آغاز و تاکنون بخش‌های وسیعی از این شهر آزاد شده است.

کلیدواژه