تشدید جنایات آل خلیفه ضد مردم بحرین از آغاز سال جدید میلادی
(last modified 1395-10-18T18:56:09+00:00 )
جدی 18, 1395 23:26 Asia/Kabul
  •  تشدید جنایات آل خلیفه ضد مردم بحرین از آغاز سال جدید میلادی

مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد رژیم آل خلیفه سال جدید ( 2017 ) را با ارتکاب بیشترین موارد نقض حقوق بشر آغاز کرده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری بحرینی اللؤلؤة؛ مرکز حقوق بشر بحرین (BCHR) در گزارشی تصریح کرد 44 نفر ظرف چهار روز اول ژانویه 2017 توسط نظامیان آل خلیفه بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم آل خلیفه در نخستین روز ژانویه با استفاده از گاز اشک آور و بمب‌های صوتی به تجمع مسالمت آمیز مردم بحرین حمله کردند.

در ادامه گزارش مرکز حقوق بشر بحرین آمده محاصره هفت ماهه منطقه الدُراز منامه و شلیک گلوله توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه به مردمی که به سلب تابعیت شیخ "عیسی قاسم" روحانی ارشد بحرینی اعتراض دارند، از دیگر موارد نقض حقوق مردم بحرین است.

مرکز حقوق بشر بحرین بار دیگر از رژیم آل خلیفه خواست به نقض حقوق مردم این کشور و بازداشت‌های ظالمانه پایان دهد و همه زندانیان سیاسی را سریعا آزاد کند و اجازه آزادی بیان و تجمع را به مردم این کشور دهد.

با سلب تابیعت شیخ "عیسی قاسم"، روحانی ارشد بحرینی در ژوئن 2016، تحرکات نظامی در منطقه الدُراز تشدید شده است و نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در تازه‌ترین اقدام سرکوب‌گرانه خود ضد شیعیان بحرینی، تنها ورودی منطقه الدُراز نزدیک منامه را به روی ساکنان این منطقه بستند.

بحرین از فوریه 2011 صحنه اعتراض‌های مسالمت آمیز ضد رژیم آل خلیفه است.

 

کلیدواژه