نیروهای مردمی عراق به نظامیان آمریکایی اجازه عبور ندادند
(last modified 1395-10-19T04:11:07+00:00 )
جدی 19, 1395 08:41 Asia/Kabul
  • نیروهای مردمی عراق به نظامیان آمریکایی اجازه عبور ندادند

جنبش مقاومت اسلامی "النجباء" عراق در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای النجباء در ارتقاعات مکحول شمال ولایت صلاح الدین، راه را بر نظامیان آمریکایی که قصد عبور از مواضع این جنبش را داشتند، بستند و آنان را بازگرداندند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه النجباء از گروه های وابسته به نیروی مردمی عراق "الحشدالشعبی" به زمان این حادثه اشاره نشده، اما خطاب به آمریکایی ها هشدار داده که به مواضع النجباء نزدیک نشوند و اطمینان داده که نیروهایش در آمادگی برای هرگونه رویارویی احتمالی به سر می برند. 

بیانیه النجباء هرگونه همکاری و تعامل با نیروهای خارجی، چه آمریکایی و چه سایر کشورها را رد می کند ومی افزاید:  آمریکا و متحدانش پای تروریست ها را به عراق باز کرده اند. 

جنبش مقاومت اسلامی "النجباء" عراق  در ابراز مخالفت با هرگونه حضور نیروی خارجی در عملیات آزادسازی موصل، گفته است که عملیات جاری در موصل باید خالص عراقی بماند تا پیروزی ها به سرعت حاصل شود. 

النجباء در ادامه خاطر نشان کرد: آمریکا و متحدان این کشور  به هر شکل ممکن تلاش دارند از پیشروی های نیروهای عراقی در موصل جلوگیری کنند.

جنبش النجباء همچنین با اشاره به ضرورت کمک رسانی به غیر نظامیان در مناطق عملیاتی، به نیروهای خود تاکید کرده که ازشهروندان عراقی حمایت کرده و از کمک به آنان دریغ نکنند. 

النجباء از گروه های زبده الحشدالشعبی که در دو جبهه عراق و سوریه علیه گروه های تروریستی در نبرد به سر می برد، طی روزهای گذشته چندین حمله داعشی ها را به ارتفاعات مکحول درشمال صلاح الدین درهم کوبیده است.

کلیدواژه