سازمان ملل: ۱۸۰ هزار نفر مجبور به ترک شهر خان یونس شدند
(last modified 1403-05-06T05:44:41+00:00 )
اسد 06, 1403 10:14 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: ۱۸۰ هزار نفر مجبور به ترک شهر خان یونس شدند
    سازمان ملل: ۱۸۰ هزار نفر مجبور به ترک شهر خان یونس شدند

آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد، بیش از ۱۸۰ هزار فلسطینی به دلیل بمباران شهر خان یونس، جنوب باریکه غزه مجبور به ترک این شهر شدند.

به گزارش رادیو دری، آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) تصریح کرد، صدها نفر دیگر نیز در شرق خان یونس محاصره شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه دستور تخلیه بخش‌هایی از خان یونس را صادر کرد.

درگیری‌های شدید اخیر در منطقه خان یونس، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی، به موج جدید آوارگی داخلی در سراسر غزه دامن زده است.

در همین حال، پزشکان داوطلب آمریکایی در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا هشدار دادند، در برابر نسل کشی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه سکوت نخواهند کرد.

کشورهای عربی هم در شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کردند، رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی و از کمک‌های بشردوستانه به عنوان یک اهرم فشار استفاده می‌کند که این موضوع رنج و مصیبت‌های انسانی در باریکه غزه را تشدید کرده است.

کشورهای عربی خواهان اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه و دادن اجازه امدادرسانی به مردم این باریکه شدند.

رژیم نسل کش اسرائیل از 15میزان 1402 با حمایت همه‌جانبه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی رژیم نامشروع صهیونیستی شده است.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای جنگ ضد غزه از هفتم اکتبر گذشته  تاکنون به بیش از ۳۹ هزار نفر و شمار زخمی‌ها نیز به بیش از ۹۰ هزار نفر افزایش یافته است.

هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر در بریکه غزه مفقود و زیر آوار هستند.

واکنش آنروا به دستور رژیم صهیونستی برای تخلیه شهر خان یونس

کلیدواژه