انحراف موشک گنبد آهنین عامل انفجار در مجدل شمس جولان اشغالی سوریه
(last modified 1403-05-07T09:25:58+00:00 )
اسد 07, 1403 13:55 Asia/Kabul
  • انحراف موشک گنبد آهنین عامل انفجار در مجدل شمس جولان اشغالی سوریه
    انحراف موشک گنبد آهنین عامل انفجار در مجدل شمس جولان اشغالی سوریه

یک نیروی امدادی رژیم صهیونیستی به خبرنگار شبکه العربی گفت: چند نفر از شاهدان عینی گفتند که موشک پدافندی اسرائیل عامل انفجار در "مجدل شمس" جولان اشغالی سوریه بود.

رژیم صهیونیستی روز شنبه مدعی شد که منطقه "مجدل شمس" در جولان اشغالی سوریه هدف حمله موشکی حزب الله لبنان قرار گرفته است که در این حمله تاکنون ۱۲ نفر کشته و ۴۰ نفر  زخمی شده اند.

به همین بهانه ارتش رژیم نسل کش اسرائیل در جدیدترین حملات خود به جنوب لبنان ۵ روستای مرزی را با چند موشک هدف قرار داد.

درهمین راستا و به گزارش رادیو دری، یک نیروی امدادی اسرائیلی گفت: چند نفر از شاهدان عینی معتقدند که موشک پدافندی اسرائیل عامل انفجار بود اما این شخص، از ترس بازداشت حاضر به مصاحبه تصویری نشد.

شبکه العربی مصر به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد، شاهدان با چشمان خود دیدند که موشک گنبد آهنین که از ارتفاعات شلیک شد در زمین فوتبال فرود آمد.

اهالی منطقه جبل شیخ نیز که از دروزی های جولان اشغالی سوریه هستند، گفتند: انحراف موشک گنبد آهنین عامل انفجار در زمین فوتبال بود.

در همین حال «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان نیز در تماس با «جنین پلاسخارت» هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در لبنان گفت: حزب الله لبنان دخالت در حوادثی را که در مجدل شمس اتفاق افتاد، تکذیب و به طور قطع و یقین بر مسئول نبودن مقاومت و لبنان در این حادثه تاکید کرد.

نبیه بری افزود: به رغم تجاوزهای پیاپی اسرائیل به روستا‌های جنوبی لبنان از جمله هدف قرار دادن غیرنظامیان در این روستا‌ها و همچنین هدف قرار دادن کادر‌های پزشکی و رسانه‌ای و استفاده از سلاح تحریم شده در سطح بین الملل، لبنان و مقاومت آن به قواعد درگیری پایبند هستند و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند.

در همین ارتباط  «دن کوهن» روزنامه‌نگار آمریکایی گفت: اسرائیل به دنبال جنگ با لبنان است و دنبال بهانه می‌گردد، برای همین است که بی هیچ مدرکی حزب الله را متهم می‌کند.

«ولید جنبلاط» رئیس پیشین حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان هم گفت: دشمن درصدد شعله‌ور کردن درگیری‌ها است؛ تاریخ و حال دشمن اشغالگر صهیونیستی سرشار از کشتار‌هایی است که بدون هیچ گونه دلیلی ضد غیرنظامیان مرتکب شده و می‌شود.

همزمان با هشدار سازمان ملل درباره احتمال تشدید تنش در شمال فلسطین اشغالی و جنوب لبنان به‌دنبال حادثه مرگبار "مجدل شمس" در جولان اشغالی سوریه، وب‌سایت "آکسیوس" امروز به‌نقل از یک مقام آمریکایی نوشت، حزب‌الله لبنان بعد از تکذیب رسمی درخصوص حمله به "مجدل شمس"، به سازمان ملل اطلاع داد که حادثه مجدل شمس ناشی از سقوط یک موشک رهگیری اسرائیلی بوده است.

دهها کشته در حمله موشکی به «مجدل شمس» جولان اشغالی/ اسرائیل: به حزب‌الله پاسخ قوی می‌دهیم

کلیدواژه