حمله موشکی یمن به سه کشتی و ناوشکن آمریکایی در خلیج عدن
(last modified 1403-05-18T07:41:41+00:00 )
اسد 18, 1403 12:11 Asia/Kabul
  • حمله موشکی یمن به سه کشتی و ناوشکن آمریکایی در خلیج عدن
    حمله موشکی یمن به سه کشتی و ناوشکن آمریکایی در خلیج عدن

یگان پهپادی یمن دو ناوشکن و یک کشتی آمریکایی را با چند فروند پهپاد و موشک بالستیک در خلیج عدن و دریای سرخ هدف قرار دادند.

به گزارش رادیو دری، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های موشکی و پهپادی و نیروی دریایی یمن در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مجاهدان آن و در پاسخ به تجاوزهای آمریکا و انگلیس به یمن، کشتی آمریکایی کنتزشیپ آنو Contship Ono و دو ناوشکن آمریکایی کول و لابون را هدف قرار دادند.

یحیی سریع افزود: شرکت مالک کشتی هدف گرفته شده، ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرده بود.

وی اظهار کرد: دو ناوشکن آمریکایی نیز هنگام عبور از منطقه عملیاتی نیرو‌های مسلح یمن به سمت شمال دریای سرخ در چارچوب حمایت نظامی آمریکا از رژیم اسرائیل هدف قرار گرفتند. 

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد: یمن همه تحرکات نظامی آمریکا در منطقه عملیات دریایی برای حمایت از اسرائیل را اقدامات خصمانه می‌داند و به یاری خداوند در هدف قرار دادن این تحرکات با وسایل و تجهیزات موجود تردیدی به خود نمی‌دهد.

سریع گفت: نیرو‌های مسلح یمن از همه مردم امت‌های عربی و اسلامی می‌خواهد با اقدامات عملی برای مقابله با تحرکات نظامی آمریکا و رد هرگونه حمایت از اسرائیل، از فلسطین و غزه و رهبر شهید اسماعیل هنیه حمایت کنند.

یمن در ماههای گذشته عملیات نظامی متعددی را علیه کشتی های عازم سرزمین های اشغالی اجرا کرده است.

انهدام ناوشکن بریتانیایی و دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

یمن ۳ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

 

کلیدواژه