سرطان 31, 1403 18:12 Asia/Kabul
  • حمله موشکی یمن به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
    حمله موشکی یمن به بندر ایلات در فلسطین اشغالی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای از عملیات تلافی جویانه این کشور علیه اهداف مهمی در بندر«ام الرشراش» (ایلات) در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «یحیی سریع» امروز یک شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، در حمایت از ملت فلسطین و پاسخ به تجاوز اسراییل و متحدانش آمریکا و بریتانیا به یمن، نیروی موشکی وابسته به نیروهای مسلح یمن در عملیاتی نظامی اهداف مهمی در منطقه ام الرشراش(ایلات) در جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف موشک‌های بالستیک قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، نیروی دریایی، نیروی هوایی و پهپادی و نیروی موشکی یمن نیز در عملیاتی مشترک کشتی آمریکایی pumba در دریای سرخ را با چند موشک بالستیک و چند پهپاد به طور مستقیم هدف قرار دادند.

در این بیانیه تصریح شده است: نیروهای مسلح یمن بر حق دفاع از خود در برابر تجاوزهای آمریکا ، بریتانیا و رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنند و این تجاوزها باعث تغییر موضع ثابت یمن در حمایت از ملت فلسطین نخواهد شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرده است: تا زمان توقف تجاوز و پایان دادن به محاصره مردم غزه، عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و بریتانیایی و دیگر کشتی‌هایی که به سمت بنادر سرزمین‌های اشغالی می‌روند و یا با رژیم صهیونیستی تعامل دارند، متوقف نخواهد شد.

 

هواپیماهای رژیم صهیونیستی عصر روز شنبه 20 ژوئیه شهر بندری الحدیده در غرب یمن را هدف حمله هوایی قرار دادند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، این حمله با 20 جنگنده اف 35  حامل صدها تن مواد منفجره انجام شده است.

همچنین به گزارش رسانه‌های یمنی، جنگنده‌های رژیم اشغالگر در این حمله یک مخزن نفت را هدف قرار دادند که منجر به وقوع آتش سوزی گسترده‌ای در مناطق اطراف آن شد.

شهادت سه تن در تجاوز رژیم صهیونیستی به یمن

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده 

کلیدواژه