پیام مهم نماز جمعه نصر، اقتدار، شجاعت و صلابت جریان حق و مقاومت بود
(last modified 1403-07-14T11:45:08+00:00 )
میزان 14, 1403 16:15 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی ایرانی تاکید کرد: پیام مهم نماز جمعه میلیونی نصر در تهران، اقتدار، شجاعت و صلابت جریان حق و مقاومت بود.

دکتر نعمت الله فیروزی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری اظهار کرد: با برگزاری نماز جمعه 13 میزان (مهر) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور میلیونی مردم یکی از مظاهر قدرت اسلام و تفکر دینی و الهی متجلی شد.

این استاد دانشگاه گفت: واقعیت ماجرای جمعه نصر، اقتدار، هویت و صلابت یک تفکر در مقابل تفکر دیگری است. تحلیلگران و کارشناسان سیاسی و نظامی معتقد بودند که تا زمان فروکش جریان های پیش آمده هیچ کدام از رهبران جبهه مبارزه با اسرائیل و جبهه مقاومت به صورت علنی در فضاهای عمومی ظاهر نخواهند شد. اما روز بعد از عملیات وعده صادق 2 رهبر معظم انقلاب اسلامی با نخبگان دیدار داشتند و پس از آن در روز جمعه در یک برنامه بزرگ شهری با یک جمعیت حدود دو میلیون نفری حاضر شدند، چیزی که در تاریخ بشر بی سابقه بود.

وی افزود: نکته دیگر این است که فرماندهان ارشد نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرداران و سرلشکرها در نماز جمعه حضور نداشتند و پیام این موضوع هم آماده باش تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود به عنوان مثال سرلشکر باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح، سرلشکر سلامی فرمانده سپاه، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا-فضای سپاه حضور نداشتند که نشان از آمادگی صد درصدی آنان است.

به گفته این کارشناس سیاسی-فرهنگی تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اتحاد و همدلی از جنس جهان اسلام بوده و اشاره ایشان به آیه قرآن کریم در مورد اینکه مومنین اولیاء همدیگر هستند درس فراموش شده کشورهای اسلامی از قرآن کریم است و این نشان می دهد که اگر آزادی قدس هفتاد سال به طول انجامیده و سران بسیاری از کشورهای اسلامی در برابر استکبار شکست خورده اند به خاطر قدرتمند بودن استکبار نبوده بلکه به این خاطر بوده که جریان های اسلامی، مومنین و مسلمین باهم همدل، همراه، هم زبان و هم اندیشه نبوده اند.

فیروزی عنوان کرد: با تمام سلایق و اختلافاتی که ممکن است هر کدام از کشورهای اسلامی در مباحث مختلف داشته باشند، در برابر استکبار و استعمار باید ید واحده بوده و گفتمان مشترک داشته باشند، تضارب آراء در هر کشوری باعث رشد می شود، نقد، انتقاد و پیشنهاد جزو تعالی و رشد است اما وقتی اختلافات باعث تضعیف قدرت بین المللی مسلمانان شود خطرناک است. امروز اختلافات بین مذهبی، بین فرقه ای و بین مکتبی در دنیای اسلام باعث شده که نتوانیم به شکل یک جبهه مستحکم در برابر استکبار بایستیم.

وی اضافه کرد: با نگاهی عمیق و تحلیلی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید بین سران و رهبران جهان اسلام وفاق، همدلی و اتحاد ایجاد شود و این شدنی است. کفار بر اساس نگاه های مادی و سلایق دنیایی به وفاق می رسند، پس مسلمانان حتی اگر در نگاه های مادی اختلافی باهم داشته باشند در نگاه های توحیدی باید متحد شوند و یکدیگر را پوشش دهند. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در بیانات خود رسما اتحادیه جبهه مقاومت را کلید زدند و با نام بردن از کشورهای مختلف اسلامی فرمودند که باید به یک اتحادیه فکر کنند.

 

کلیدواژه