پایان بی نتیجه نشست دوحه برای آتش بس در غزه/ ادامه مذاکرات در قاهره
(last modified 1403-05-27T04:31:44+00:00 )
اسد 27, 1403 09:01 Asia/Kabul
  • پایان بی نتیجه نشست دوحه برای آتش بس در غزه/ ادامه مذاکرات در قاهره
    پایان بی نتیجه نشست دوحه برای آتش بس در غزه/ ادامه مذاکرات در قاهره

نشست دوحه قطر به منظور دستیابی به توافقی برای برقراری آتش بس در باریکه غزه بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش رادیو دری، کشورهای قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجیگران مذاکرات آتش در باریکه غزه با هدف دستیابی به توافقی برای آتش بس در این باریکه و آزادی اسیران، گفت و گو کردند که بی نتیجه ماند.

جنبش حماس یکشنبه شب نیز در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که به جای آغاز مذاکرات جدیدی برای آتش‌بس در باریکه غزه، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.

مقامات بلند پایه سه کشور، اواخر هفته آینده در شهر «قاهره» پایتخت مصر، به منظور دستیابی به توافقی براساس شروطی که روز جمعه مطرح شده، نشستی را برگزار می کنند.

تاکنون مذاکرات میان سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه در حالی ادامه دارد که براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، از آغاز جنگ غزه تاکنون ۴۰ هزار و ۵ شهروند فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده و ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر نیز مجروح شده‌اند.

نشست شورای امنیت برای قطعنامه آتش بس در غزه باز هم به تعوق افتاد

کلیدواژه