ادامه محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران از سوی کشورهای منطقه
(last modified Sat, 26 Oct 2024 11:30:12 GMT )
عقرب 05, 1403 16:00 Asia/Kabul
  • ادامه محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران از سوی کشورهای منطقه
    ادامه محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران از سوی کشورهای منطقه

موج واکنش کشورهای مختلف منطقه به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، وزارت خارجه اردن امروز شنبه در بیانیه ای تأکید کرد که تجاوز اسرائیل به ایران نقض حاکمیت این کشور و زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی است.

وزارت خارجه اردن در این بیانیه ضمن هشدار درباره بروز درگیری هایی که ثبات و امنیت منطقه و جهان را تهدید می کنند، از جامعه بین المللی خواست به مسئولیت خود عمل کرده و اقدامات فوری را برای توقف تجاوزها به غزه، کرانه باختری و لبنان اتخاذ کند.

وزارت امور خارجه قطر نیز ظهر امروز هدف حملات اسرائیل قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران را به‌شدت محکوم و تقبیح کرد و این اقدام را نقض آشکار حاکمیت ایران و زیر پا گذاشتن اصول قوانین بین‌المللی دانست.

وزارت خارجه قطر از جامعه بین‌المللی خواست تلاش‌های خود را برای آرام‌سازی اوضافع و کاهش تنش و همچنین پایان دادن به درد و رنج ملت‌های منطقه به‌ویژه در غزه و لبنان تشدید کند.

همچنین وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قاهره با نگرانی شدید تحولات و تشدید تنش‌های اخیر در خاورمیانه، به‌ویژه حمله رژیم صهیونیستی به ایران را دنبال می‌کند و نسبت به خطر کشیده شدن منطقه به درگیری‌های خطرناک که امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند، هشدار می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که مصر تمامی اقدامات تهدیدآمیز علیه امنیت و ثبات منطقه را که به افزایش درگیری‌ها منجر شود، محکوم می‌کند.

پیشتر نیز عربستان، امارات، عمان، یمن، مالزی، پاکستان و عراق در بیانیه هایی، تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کردند.

کشورها و شخصیت‌ها تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران را به شدت محکوم کردند

کلیدواژه