۵۳ شهید و زخمی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان
(last modified Mon, 28 Oct 2024 08:14:53 GMT )
عقرب 07, 1403 12:44 Asia/Kabul
  • ۵۳ شهید و زخمی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان
    ۵۳ شهید و زخمی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان

حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، ۱۴ شهید و ۳۹ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش رادیو دری، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: براثر دو حمله هوایی اسرائیل به شهرک‌های «حارة صیدا» و «البرج الشمالی» در جنوب لبنان، دست کم ۱۴ نفر شهید و ۳۹ نفر دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش این وزارتخانه، حملات رژیم صهیونیستی به لبنان تاکنون، دو هزار و ۶۷۲ شهید و ۱۲ هزار و ۴۶۸ زخمی برجای گذاشته است. در این میان، ۱۶۸ امدادرسان نیز به شهادت رسیده‌اند.

رزمندگان حزب‌الله نیز در دفاع از ملت و کشور لبنان و مردم غزه، بامداد دوشنبه برای دومین بار محل استقرار نظامیان دشمن صهیونیستی در شهرک‌های «المناره» و «مرگلیوت» را موشک باران کردند.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی از یورش نظامیان صهیونیست به روستای «دیرابزیع» در غرب رام‌الله و شهر «سلفیت» در مرکز کرانه باختری یورش خبر دادند. جوانان مبارز کرانه باختری نیز به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی پرداختند.

همچنین جنگنده‌های اسرائیلی، شهرک «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه را بار دیگر بمباران کردند.

براساس اعلام دفتر رسانه‌ای تشکیلات خودگردان فلسطین (مستقر در غزه)، در بمباران‌های روز یکشنبه غزه، دو خبرنگار به شهادت رسیدند. صبح امروز نیز سه خبرنگار دیگر، از جمله «حنین بارود» خبرنگار معروف فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه اسماء در اردوگاه الشاطئ در غرب غزه شهید شدند.

گفتنی است، بیش از ۴۲ هزار و ۸۸۵ فلسطینی از آعاز جنگ غزه تاکنون به شهادت رسیده‌اند و بیش از صد هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهرک بعلبک و حاره صیدا

کلیدواژه