آزادسازی ساختمان‌های استانداری و فرمانداری موصل از اشغال داعش
(last modified 1395-10-24T17:54:43+00:00 )
جدی 24, 1395 22:24 Asia/Kabul
  •  آزادسازی ساختمان‌های استانداری و فرمانداری موصل از اشغال داعش

نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی شهر موصل از اشغال گروه تروریستی داعش، ساختمان‌های دولتی از جمله استانداری و فرمانداری شهر موصل را به طور کامل آزاد کردند.

"صباح نعمان" سخنگوی نیروهای ویژه سازمان مبارزه با تروریسم عراق در گفت وگو با ایرنا؛ گفت نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم عراق روز جمعه همچنین موفق شدند چند مرکز ساخت سلاح شیمیایی را در دانشگاه موصل به کنترل خود درآوردند که داعش از آنان برای ساخت سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کرد.

"صباح نعمان" افزود هرچند اطلاعات دقیقی از میزان کشته‌شدگان داعش در نبرد آزادسازی موصل در روز جمعه وجود ندارد، اما نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم عراق بیش از 400 تروریست را به هلاکت رسانده‌اند.

"غیاث سورچی" یکی از مسوولان کُرد عراق در موصل نیز به ایرنا؛ گفت: داعش روز جمعه متحمل ضربه سنگینی شد و نیروهای عراقی توانستند بیش از 90 درصد شرق موصل را به کنترل خود دربیاورند.

در همین حال، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق پس از کنترل پل «الحریه» موصل، محله‌های السلام، الصدریه و یارمجه‌جنوبی را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند. 

همزمان در محور غربی موصل، پیشروی نیروهای بسیج مردمی عراق به سمت جنوب منطقه تل‌عبطه ادامه دارد. نیروهای بسیج مردمی موفق شدند در ادامه پیشروی در این منطقه، روستای حَجَف را آزاد کنند و پرچم عراق را در این روستا به اهتزاز در آوردند.

 

کلیدواژه