پیروزی سوریه در مبارزه با تروریسم نتیجه همکاری محور مقاومت
(last modified 1395-10-28T11:24:16+00:00 )
جدی 28, 1395 15:54 Asia/Kabul
  • پیروزی سوریه در مبارزه با تروریسم نتیجه همکاری محور مقاومت

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، پیروزی‌های سوریه مقابل تروریست‌ها را مرهون رشادت‌ها و پایداری ملت و ارتش این کشور و نیروهای محور مقاومت و حاصل هماهنگی میدانی و سیاسی ایران و سوریه دانست.

"اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در نشست خبری مشترک به همراه "عماد خمیس" نخست وزیر سوریه در تهران افزود هماهنگی تهران و دمشق با هدف حفظ دستاوردهای به دست آمده در عرصه‌های میدانی و سیاسی در سوریه و نیز همکاری برای بازسازی اقتصادی این کشور باید ادامه یابد.

جهانگیری گفت سوریه مدتی است که به تحریک برخی کشورهای غربی و منطقه با تروریست‌هایی روبه‌رو است که جز خشونت و  انسان‌کشی راه دیگری سراغ ندارند و ایران از دولت قانونی و مردم سوریه در مبارزه با تروریست‌ها حمایت می‌کند.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران سفر نخست وزیر سوریه به تهران را آغاز دور جدیدی از روابط اقتصادی دو کشور دانست و تصریح کرد برای عرضه کالاهای ایرانی در بازار سوریه، خط اعتباری اختصاص داده شده است تا تجار و صنعتگران ایران از این محل تامین اعتبار و محصولات خود را به سوریه صادر کنند.

"عماد خمیس" نخست وزیر سوریه نیز در نشست خبری، بر لزوم تداوم گفت وگو با مقامات ایران تاکید کرد و گفت ایران و سوریه در یک سنگر در مقابله با تروریسم قرار دارند و این نقطه مشترک باید الگویی برای همگان باشد.

عماد خمیس ضمن قدردانی از نقش ایران در مبارزه با تروریسم و حمایت از ملت و دولت سوریه در همه عرصه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی تصریح کرد جنگ تروریست‌ها و حامیانشان با سوریه با ایستادگی ملت و ارتش این کشور شکست خورده است.

نخست وزیر سوریه دوشنبه‌شب با هدف گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

 

کلیدواژه