گزارش‌خبری؛ موفقیت نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن مقابل عربستان
(last modified 1395-11-09T11:09:43+00:00 )
دلو 09, 1395 15:39 Asia/Kabul
  •  گزارش‌خبری؛ موفقیت نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن مقابل عربستان

یگان‌های موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به حملات هوایی عربستان، پایگاه نظامی بلیالین در نجران، جنوب این کشور را با چند فروند موشک هدف قرار دادند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری صداو سیما؛ یگان‌های موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین یک دستگاه خودرو ارتش سعودی "هامر" را در جیزان، جنوب عربستان هدف قرار دادند که بر اثر آن این خودور منهدم شد و همه نظامیان سرنشین آن به هلاکت رسیدند.

در عسیر، جنوب عربستان نیز یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مناطق "تبه عامر" را گلوله باران کردند که به زخمی شدن تعدادی از نظامیان سعودی منجر شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین مواضع ارتش سعودی را در پایگاه نظامی صله در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

در همین حال، در جریان درگیری ارتش و کمیته‌های مردمی  یمن با مزدوران سعودی نزدیک پایگاه نظامی السلان در المصلوب واقع در استان جوف یمن هم، شماری مزدور سعودی به هلاکت رسیدند و تعدادی زخمی شدند.

همزمان، یک دستگاه خودرو مزدوران سعودی که تلاش می‌کرد به سمت پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه "اسفل‌العقبه" در ولایت الجوف، شمال یمن نزدیک شود، توسط نیروهای یمنی هدف قرار گرفت و به طور کامل آتش گرفت و مزدوران سوار بر آن کشته و زخمی شدند.

در درگیری ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با مزدوران سعودی نزدیک پایگاه نظامی السلان در المصلوب واقع در ولایت جوف یمن هم چندمزدور سعودی به هلاکت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در حملات توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به محله نظامی شرق تعز در جنوب غرب یمن نیز چند مزدور سعودی کشته و زخمی شدند.

همزمان، جنگنده‌های سعودی در جدیدترین حملات خود به مردم یمن، منطقه جبل الملح در الصلیف واقع در ولایت الحدیده، غرب یمن را بمباران کردند که بر اثر آن سه غیرنظامی یمنی زخمی شدند.

جنگنده‌های سعودی منطقه حباب در صرواح در ولایت مارب یمن و مناطقی از ولایت صنعا و الجوف یمن را هم هدف قرار دادند.

جنگنده‌های سعودی روز جمعه نیز ولایت های صنعاء، تعز، مارب و الحدیده را بمباران کردند که بر اثر آن 33 غیرنظامی یمنی کشته و زخمی شدند.

 

 

کلیدواژه