دلو 11, 1395 18:30 Asia/Kabul
  •  تسریع شهرک‌سازی اسرائیل؛ نشانه خطرناک

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی را برای ساخت هزاران واحد جدید صهیونیست‌نشین در اراضی فلسطینی از جمله در قدس اشغالی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ "یوسف بن أحمد العثیمین" دبیرکل سازمان همکاری اسلامی روز دوشنبه در این  بیانیه‌  تأکید کرد این تصمیم تل‌آویو نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی به ویژه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به شماره 2334 است که در آن بر مخالفت جامعه جهانی با شهرک سازی‌های اسرائیل تأکید شده است.

العثیمین اظهار کرد گسترش شهرک‌سازی رژیم اسرائیل با آغاز سال جاری میلادی بیانگر ادامه سیاست‌های این رژیم برای تضعیف تلاش‌های بین‌المللی درباره ضرورت اجرای راه‌حل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت را به ملزم کردن اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر به توقف سیاست‌های شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین، فراخواند.

قرار است کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پیش‌نویس قانون مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی را بررسی کند و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به حمایت کابینه از شهرک‌سازی، کنست نیز با این پیش‌نویس موافقت کند. 

 

کلیدواژه