دلو 24, 1395 08:21 Asia/Kabul
  •  مناطق مسکونی یمن زیر آتش جنگنده های سعودی

در حملات روز شنبه جنگنده بمب افکن های رژیم سعودی به مناطق مختلف ولایت حجه یمن تلفات و خساراتی به ساکنان این ولایت وارد شد.

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: جنگنده بمب افکن های سعودی روز شنبه بیست و دونوبت مناطق مختلف ولایت الحجه را هدف حملات خود قرار دادند که در این حملات تلفات و خساراتی به ساکنان این منطقه وارد شد.این منبع به تلفات دقیق این حملات اشاره ای نکرد.
العالم هم اعلام کرد، اتاق عملیات مزدوران سعودی در منطقه المکلکل و همچنین محل تجمع نیروهای آنان در منطقه وادی صاله در ولایت جنوبی تعز از سوی نیروهای مردمی و ارتش یمن هدف حملات خمپاره ای قرار گرفت که بر اثر آن چند تن از نیروهای متجاوز و مزدور کشته یا زخمی شدند.

در همین حال رئیس شورای‌ عالی سیاسی یمن طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، تلاش مُجدّانه وی را برای توقف حملات عربستان سعودی به آن کشور خواستار شد. "صالح علی الصماد" رئیس شورای عالی سیاسی یمن با ارسال نامه‌ای به "آنتونیو گوترس" دبیرکل سازمان ملل از وی خواست که عربستان را به علت کشتار مردم و تخریب زیرساخت‌های یمن مجبور به پرداخت غرامت کند و از آل سعود بخواهد هر چه زودتر به محاصره هوایی، دریایی و زمینی یمن پایان دهد.

بیش از ده هزار تن از مردم یمن در حملات حدود دوسال گذشته نیروهای سعودی به این کشور کشته و شمار زیادی زخمی شده اند.هدف عربستان و همدستان غربی و منطقه ای این کشور از تعرض به یمن، بازگردادندن قدرت به  منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور است.

پس از سرنگونی دولت علی عبدالله صالح، هادی منصور معاون وی با کمک عربستان ،آمریکا و برخی کشورهای عرب منطقه به قدرت رسید اما پس از مخالفت مردمی وی مجبور به استعفا و سپس فرار از یمن شد.

 

کلیدواژه