تاکید فؤاد معصوم بر پیروزی قریب‌الوقوع در موصل
(last modified 1395-12-02T06:46:21+00:00 )
حوت 02, 1395 11:16 Asia/Kabul
  •  تاکید فؤاد معصوم بر پیروزی قریب‌الوقوع در موصل

رئیس‌جمهوری عراق از پیروزی قریب الوقوع نیروهای این کشور در عملیات آزاد سازی موصل ( شمال عراق ) خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ فؤاد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق در بیانیه‌ای ضمن تقدیر از تلاش نیروهای مسلح عراقی در پیشروی‌های پیروزمندانه در ساحل راست موصل، پیش‌بینی کرد کار داعش به زودی در عراق یکسره شود.

رئیس جمهوری عراق با ابراز رضایت از پیشرفت عملیات آزادسازی موصل اظهار کرد مناطقی که به تازگی پاکسازی شدند، برای تحقق پیروزی راهبردی هستند.

معصوم همچنین با اشاره به ضرورت تلاش برای آسیب نرسیدن به مردم در جریان عملیات آزاد سازی موصل، بر حمایت و پذیرایی از شهروندانی که از جهنم داعش گریخته‌اند، تاکید کرد.

در همین حال،  یک منبع عراقی در ولایت نینوا از فرار ده‌ها نیروی داعشی از غرب موصل به سمت سوریه همزمان با آغاز عملیات آزادسازی این منطقه خبر داد و اعلام کرد گروه تروریستی داعش اسامی آن‌ها را برای تحت تعقیب کردنشان منتشر کرد.

این منبع عراقی افزود گروه تروریستی داعش برای جلوگیری از فرار عناصر خود، در صورت اعلام پشیمانی از فرار؛ به زندانی کردن و نیز شلاق زدن آنها متوسل می‌شود و در صورت پشیمان نشدن، اعدام خواهند شد.

براساس این گزارش، داعش با مشکل فرار نیروها و بازگشت به کشورهایشان مواجه است؛ به طوری که هم اکنون با مشکل کمبود نیرو دست و پنجه نرم می کند.

 

کلیدواژه