جدی 10, 1401 16:21 Asia/Kabul
  • راهپیمایی مردم موصل به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی
    راهپیمایی مردم موصل به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی

مردم موصل عراق به مناسبت سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی و در تقدیر از فداکاری‌های آن‌ها راهپیمایی کردند.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سوم ژانویه 2020/ 13 جدی 1398 به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» معاون سازمان بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق به شهادت رسیدند.

به گزارش رادیو دری، مراسم سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی در شهر موصل عراق برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم بر ادامه راه شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و بر ظلم ستیزی با قدرت‌های استکباری و سلطه طلب تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی، عکس‌های بزرگی از سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس و نیز پلاکارد‌هایی در محکوم کردن تجاوز آمریکا و دست داشتن آن در ترور فرماندهان پیروزی در دست داشتند و به صورت نمادین پیکر‌های شهیدان را تشییع کردند.

ابو زینب الطائی، دبیر کل سازمان بدر شاخه نینوا و عضو شورای بدر نیز اظهار کرد، این راهپیمایی برای یادبود شهیدان است، شهیدانی که هرآنچه در توان داشتند برای آزادی مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش‏ تقدیم کردند.

وعد محمود القدو، نماینده مجلس عراق گفت: همه گروه‌های مجلس کشور این اقدام بزدلانه آمریکا و شیطان بزرگ ضد فرماندهان پیروزی را محکوم می‌کنند. این فرماندهان برای آزادی و سربلندی عراق و بیرون راندن اشغالگران از خون خود گذشتند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی مسائل مختلفی مطرح و بر ادامه راه برای تحقق اهداف دو شهید و سایر شهدا تاکید کردند. آن‌ها همچنین با تقدیر از فداکاری‌های دو شهید در مبارزه با داعش آمریکایی‏، اعلام کردند با اراده‌ای قوی به سمت پیروزی در برابر قدرت‌های استکباری جهان پیش می‌روند.

شهادت فرماندهان پیروزی، چراغ راهی به سمت آزادی برای همه ملت‌ها خواهد بود. فرماندهان پیروزی با خون خود، کشور عراق را زنده کردند و ترور آن‌ها برای همیشه در تاریخ به عنوان یک جنایت ثبت خواهد شد.

او که در نگاه دشمنانش هم بزرگ بود

کلیدواژه