حوت 08, 1395 08:51 Asia/Kabul
  • تلاش دیپلماتیک ایران برای پایان بحران سوریه

معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه ایران با تاکید براستمرار تلاشهای دیپلماتیک ایران برای پایان بحران سوریه گفت: درد و رنج مردم این کشور را درد و رنج خود می دانیم و بر تلاشها برای کاهش آلام مردم سوریه ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، "جابری انصاری" شنبه شب در دیدار "حسین راغب الحسین" نماینده مناطق فوعه و کفریا و نائب رئیس کمیسیون آشتی ملی پارلمان سوریه در تهران با تشریح رایزنی های سیاسی و دیپلماتیک صورت گرفته با طرف های مختلف منطقه ای و بین المللی گفت : پرونده فوعه وکفریا بعنوان یک اولویت در رایزنیهای سیاسی مرتبط با بحران سوریه ازسوی جمهوری اسلامی ایران در دست پیگیری است.

در این دیدار " حسین راغب الحسین " نماینده مجلس سوریه نیز  با اشاره به کمبود شدید مواد غذایی - دارو و سوخت در فوعه و کفریا اظهارکرد:فقط طی چند روز گذشته 12 نفر از ساکنان این دو شهر در اثر نقص شدیدمواد غذایی جان خود را از دست داده اند که بیشتر آنها کودک هستند.

وی با ارایه آمار تاسف بار از اوضاع مردم محاصره شده فوعه و کفریا توسط تروریست ها- افزود:تاکنون بیش از 2800 تن از ساکنان این دو شهر در اثر حملات تروریست ها شهید شده اند که 102 نفر از آنها کودک هستند.

نماینده مجلس سوریه خواستار توجه جدی نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل متحد نسبت به اوضاع وخیم ساکنان فوعه و کفریا شد و از جمهوری اسلامی ایران خواست برای رفع محاصره این دو شهر و ارسال کمک های انساندوستانه برای شهروندان آن حداکثر تلاش خود را به کار گیرد.

 

کلیدواژه