الجعفری: ترکیه 300 هزار تروریست روانه سوریه کرده است
(last modified Wed, 01 Mar 2017 05:03:37 GMT )
حوت 11, 1395 09:33 Asia/Kabul
  •  الجعفری: ترکیه 300 هزار تروریست روانه سوریه کرده است

رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در گفت وگوهای ژنو، گفت: ترکیه 300 هزار تروریست تکفیری را برای ویران کردن کشور و کشتار ملت به سوریه اعزام کرده است.

به گزارش ایرنا؛ «بشار الجعفری» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در گفت وگوهای ژنو روز سه شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره گفت وگو نکردن با دیپلمات تُرک گفت:  300 هزار تروریست تکفیری آدمکش که از مرز ترکیه وارد سوریه شدند، این کشور را ویران کردند؛ شهرها و روستاها را به آتش کشیدند؛ خانواده‌ها را زنده سوزاندند.

الجعفری افزود: ارتش ترکیه نیز حاکمیت سوریه را نقض کرده و وارد خاک سوریه شده و بخش‌هایی از آن را اشغال کرده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: ترکیه عامل جنایت و اعزام تروریست‌های تکفیری از خاک خود به سوریه بوده و ترکیه عامل رنج‌های ملت سوریه است.

الجعفری اظهار کرد: اقدام‌های ترکیه به ویرانی سوریه منجر شد و دلیل همه این جنایت‌ها، کینه ترکیه از ملت بی‌آزار سوریه است که با آرامش و امنیت زندگی می‌کرد.

الجعفری گفت: ترکیه مخالفان تکفیری را در استانبول اسکان داده و هم اکنون هزینه اشتباهات خود در حق ملت سوریه را می‌پردازد و تروریست‌ها پس از آموزش توسط ترکیه، به جان خود این کشور افتاده‌اند و مسؤولان ترکیه از کنترل و مهار آن‌ها ناتوان مانده‌اند. 

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: اقدامات تروریست‌ها در آنکارا و دیگر شهرهای ترکیه نشان دهنده اشتباهی بوده که این کشور در آموزش تروریست‌های تکفیری و اعزام آن‌ها به سوریه مرتکب شده است.

 

کلیدواژه