حوت 11, 1395 15:43 Asia/Kabul
  •  قدردانی العبادی از  توانمندی نیروهای عراقی

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق تاکید کرد، توانمندی و پیشروی نیروهای عراقی در عملیات آزاد سازی موصل (شمال عراق ) ستودنی است.

به گزارش روز چهارشنبه  پایگاه خبری "این" ، حیدر العبادی در کنفرانسی خبری در ولایت واسط ،شرق عراق  با اشاره به پیشرویهای سریع  نیروهای نظامی  این کشور  در عملیات آزاد سازی موصل تاکید کرد، اگر این کشور  نبود تروریستهای داعش به کشورهای حاشیه خلیج فارس رسیده بود .

حیدر العبادی با اشاره به کنترل نیروهای نظامی عراق بر محله های موصل  با وجود تحرکات داعش  برای خسارت وارد کردن بیشتر به غیر نظامیان  اظهار کرد، در سایه توانمندی نیروهای امنیتی و ضد تروریسم کشور  ، پدیده شوم تروریسم  در عراق نابود خواهد شد.

همچنین در ادامه پیشروی  نیروهای عراقی از محورهای مختلف در غرب موصل ، یک انبار تسلیحات گروه تروریستی داعش منهدم شد.

 نیروهای عراقی به جنگ خیابانی با تروریستهای داعش در محله های الدواسه و الشهداء در غرب موصل ادامه می دهند به طوری که  سه جبهه درگیری دیگر را با تروریستهای داعش از سه طرف باز کردند تا محاصره آنها را تشدید کنند.

این در شرایطی است که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در سخنانی به عنوان خطبه وداع، به شکست این گروه در عراق اذعان کرد و از عناصر این گروه خواست به مناطق کوهستانی پناه ببرند.

خبر دیگر اینکه  یک گور جمعی در منطقه قیاره  در جنوب شهر موصل شامل اجساد شماری از غیر نظامیان عراقی شناسایی شده است که  از سوی تروریستهای داعش قتل عام شده اند .

عناصر داعش پس از اعدام غیرنظامیان ، اجساد آنها را به داخل حفره ای عمیق انداخته است.

نیروهای عراقی هر قدر پیشروی می کنند، ابعاد جدیدی از جنایات گروه تروریستی داعش در حق عراقی ها آشکار می شود.

 

کلیدواژه