حوت 12, 1395 09:49 Asia/Kabul
  •  تاکید بر حمایت یکپارچه از قطعنامه ضد شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین گفت: حمایت یکپارچه کشورهای اسلامی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ضد شهرک سازی رژیم صهیونیستی، کوچکترین اقدامی است که باید انجام شود.

«حسین امیرعبداللهیان» دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین افزود: سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب باید با استفاده از این فرصت، رسالت اسلامی و انسانی خود را با صدای بلند و در حمایت از مردم مطلوم فلسطین به انجام برسانند.

امیرعبداللهیان گفت: باید فرصت عربده‌کشی و گردن‌کشی سیاسی را از رژیم نامشروع تروریستی اسرائیل و حامی تروریست‌های تکفیری در منطقه گرفت.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل تصریح کرد: برخی طرف‌هایی که سرکوب تروریست‌ها در حلب سوریه را روز عزا اعلام کردند، اکنون مردم مظلوم مسلمان فلسطین را دریابند.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین تاکید کرد: حمایت از مردم فلسطین و قدس ظرفیت تبدیل شدن مجدد به عنصر وحدت‌بخش جهان اسلام را دارد.

شورای امنیت سازمان ملل 3 جدی 1395 در قطعنامه 2334 شهرک‌سازی اسرائیل را محکوم کرد و آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت به این قطعنامه رای ممتنع داد.

شهرک‌سازی رژیم اسرائیل پس از ورود ترامپ به کاخ سفید گسترش یافته و این موضوع واکنش فلسطینیان و جامعه جهانی را به همراه داشته است. 

 

کلیدواژه