جنایت‌افروزی عربستان در یمن با همدستی آمریکا
(last modified Fri, 03 Mar 2017 07:01:07 GMT )
حوت 13, 1395 11:31 Asia/Kabul
  • جنایت‌افروزی عربستان در یمن با همدستی آمریکا

رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن اعلام کرد جنایت‌افروزی عربستان سعودی در یمن با همکاری آمریکا همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری یمن، سبا؛ «صالح صماد» رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن روز پنجشنبه در دیدار «استفان اوبراین» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در صنعاء با اشاره به رنج ملت یمن از ادامه حملات عربستان و نیز محاصره همه جانبه یمن گفت حمایت بین المللی از مردم یمن ضروری است.

رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن با تشریح جنایت‌های جنگی عربستان که با همدستی آمریکا صورت می‌گیرد، تصریح کرد حمله به مناطقه مسکونی، مراسم‌های عزاداری و عروسی، مدارس و بیمارستان‌ها با هواپیماهای اف 16 آمریکا و بمب‌های انگلیسی و آمریکایی، رنج ملت یمن را دو چندان کرده است.

صالح صماد بر ضرورت لغو محاصره همه جانبه یمن و نیز شکسته شدن محاصره فرودگاه صنعاء تاکید کرد و محاصره فرودگاه‌ها و بنادر یمن را نقض قوانین مربوط به حقوق بشر دانست.

رئیس شورای سیاسی‌عالی یمن نامه‌ای ویژه برای دبیرکل سازمان ملل به استفان اوبراین تقدیم کرد و گفت ادامه جنایت علیه ملت یمن نتیجه‌ای جز وخامت اوضاع انسانی در این کشور ندارد.

«استفان اوبراین» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز در این دیدار تاکید کرد مشکل یمن فقط با استناد به راهکار سیاسی قابل حل است و تلاش‌ها برای پایان دادن به رنج ملت یمن ادامه دارد.

 

کلیدواژه