ادامه تخریب منازل فلسطینیان در قدس شرقی
(last modified 1395-12-16T11:20:23+00:00 )
حوت 16, 1395 15:50 Asia/Kabul
  • ادامه تخریب منازل فلسطینیان در قدس شرقی

شهرداری رژیم صهیونیستی دستور داد تا نظامیان اسرائیلی ده‌ها منزل مسکونی در روستای «خان الاحمر» نزدیک شهرک‌های «معالیه» و «ادومیم» را در شرق قدس اشغالی تخریب و تخلیه کنند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت، مقامات صهیونیستی ماه گذشته میلادی دستور توقف ساخت و سازها را در روستای «خان الاحمر» داده بودند، اما اکنون شهرداری اسرائیلی قدس دستور به تخریب و تخلیه این روستا داده و تهدید کرده است ظرف یک هفته آن را اجرایی می‌کند.

هفته گذشته اهالی روستای «خان الاحمر» درخواستی را به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای توقف اقدامات این رژیم ارائه داده بودند.

صدها نفر در روستای خان الاحمر در خانه‌های موقتی و بدون زیرساخت‌های ضروری و اساسی و در فقر کامل زندگی می‌کنند و اهمیت این روستا برای رژیم صهیونیستی نزدیک بودن آن به خیابان و شهرک‌های صهیونیستی این منطقه است.

رژیم صهیونیستی با هدف تحت فشار قراردادن فلسطینیان اقدام به مصادره و تخریب زمین‌ها و ساختمان‌های آنان می‌کند تا بتواند زمین‌های بیشتری از فلسطینیان را تصاحب کند و شهرک‌های خود را توسعه دهد.

گسترش روند ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین در شرایطی است که 23 دسامبر 2016 شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای ضد شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی صادر کرد.

 

کلیدواژه