تاکید الزهار بر ادامه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها
(last modified Wed, 29 Mar 2017 06:48:04 GMT )
حمل 09, 1396 11:18 Asia/Kabul
  • تاکید الزهار بر ادامه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر ادامه مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی تاکید کرد.

«محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین؛ با اشاره به روند افزایشی حمایت از گزینه مقاومت در کرانه باختری رود اردن گفت: توانمندی نیروهای مقاومت برای تغییر هر گونه معادله‌ای اثبات شده است.

الزهار با بیان اینکه اقدام بزدلانه دشمنان مقاومت در ترور«مازن فقها» یکی از آزادشدگان عملیات تبادل اسرا بی پاسخ نخواهد ماند، درباره اقدام آمریکایی‌ها که به شکلی غیراخلاقی به حمایت‌های خود از اشغالگران اسرائیلی ادامه می‌دهند، ابراز تاسف کرد.

شامگاه جمعه گذشته «مازن فقها» اسیر آزاده و از فرماندهان گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس که سال ۲۰۱۱ در چارچوب عملیات تبادل اسرا آزاد شده بود، در محله «تل الهوی» در جنوب شهر غزه به ضرب گلوله به شهادت رسید.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با انتقاد از همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین  با اشغالگران اسرائیلی  اظهار کرد: هر طرفی که به این تشکیلات پول و قدرت داده است برای آن تصمیم می‌گیرد.

الزهار فلسطین و حتی زمین‌های تحت سیطره اشغالگران صهیونیست را جز سرزمین فلسطینیان و از اصول ثابت فلسطینیان برشمرد و تصریح کرد: طرح موضوع تشکیل کشور فلسطین در کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه به عنوان یک اقدام تاکتیکی نمی‌تواند حقوق ملت فلسطین را در همه سرزمین فلسطین تامین کند.

عضو دفتر سیاسی حماس با بیان این که اشغالگران صهیونیست دشمن فلسطینیان هستند و نه یهودیان خاطرنشان کرد: اشغالگران اسرائیلی پس از ارائه طرح صلح عربی در سال 2000 ، شصت و پنج درصد از اراضی کرانه باختری  رود اردن را بلعیده‌اند که پذیرفتنی نیست.

کلیدواژه