بررسی همکاری‌های دوجانبه انگلیس و عربستان
(last modified 1396-01-16T03:12:22+00:00 )
حمل 16, 1396 07:42 Asia/Kabul
  •  بررسی همکاری‌های دوجانبه انگلیس و عربستان

«ترزا می» صدراعظم انگلیس شامگاه سه شنبه با «محمد بن نایف» ولیعهد عربستان در ریاض دیدار و درباره همکاری‌های مشترک دو کشور و همچنین آخرین تحولات منطقه گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا؛ «ترزا می» در دیدار با ولیعهد عربستان درباره همکاری مشترک در مبارزه با تروریزم و مواضع لندن و ریاض در قبال تحولات منطقه رایزنی کردند.

صدراعظم انگلیس همچنین از مرکز بورس عربستان بازدید و با مسئولان بلند پایه اقتصادی این کشور گفت و گو گرده است.

قرار است امروز (چهارشنبه) نیز «ترزا می» با «ملک سلمان» پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان دیدر و گفت و گو کند.

سفر صدراعظم بریتانیا به کشورهای جنوب غرب آسیا در حالی است که «ترزامی می» از سوی برخی گروه‌های مدنی و حقوق بشری مخالف حملات عربستان به یمن تحت فشار قرار دارد.

انگلیس در تلاش است تا با عقد قراردادهای تجاری با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان، در آستانه خروج از اتحادیه اروپا، از امکان سرمایه گذاری در این کشورها استفاده کند.

بریتانیا از زمان تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن در مارس 2015 ، مجوز فروش سلاح به ارزش بیش از سه میلیارد پوند را به این کشور صادر کرده است. 

این قراردادها شامل فروش طیاره و طیاره های بدون سرنشین به ارزش دو میلیارد و 200 میلیون پوند، موشک‌ها و بمب‌ها به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون پوند و موترهای زرهی و تانک‌ها به ارزش 430 هزار پوند می‌شود.

 

کلیدواژه