حمل 18, 1396 18:50 Asia/Kabul
  •  بیانیه دفتر بشار اسد درباره حمله موشکی آمریکا به سوریه

دفتر رئیس جمهوری سوریه در بیانیه‌ای حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در حمص را اقدامی احمقانه و ناشی از کوته‌بینی سیاسی و نظامی این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ دفتر «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه روز جمعه در بیانیه‌ای حمله موشکی آمریکا به سوریه را تجاوزی ظالمانه و آشکار دانست و اعلام کرد: رفتار آمریکا تاثیرپذیری ساده‌لوحانه از تبلیغات متوهمانه و دروغین است که سبب شد تا نظام سیاسی این کشور به چنین عربده‌کشی سیاسی و نظامی احمقانه‌ای روی آورد.

در بیانیه دفتر رئیس جمهوری سوریه آمده است: رفتار زننده آمریکا در هدف قرار دادن فرودگاهی در یک کشور مستقل، بار دیگر برهانی قاطع بر این سخن سوریه است که روی کار آمدن دولت‌های مختلف در آمریکا باعث نمی‌شود تا سیاست‌های این کشور در حمله به کشورها، تلاش برای مسلط شدن بر ملت‌ها  دچار تغییر شود.

این بیانیه می‌افزاید: دولت سوریه به طور شفاف تاکید می‌کند، ‌تجاوز آمریکا به سوریه سبب شده است تا عزم سوریه در هدف قرار دادن تروریست‌های مزدور و تداوم سرکوب آنان در هر مکانی از خاک سوریه افزایش یابد.

در همین حال؛ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: در حملات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در شرق شهر حمص 9 غیرنظامی از جمله چهار کودک کشته و هفت نفر زخمی شدند.

حملات هوایی آمریکا خسارات قابل توجهی نیز به منازل روستاهای «الحمرات»،‌ «الشعیرات» و «المنزول» که به پایگاه هوایی «الشعیرات» نزدیکند، وارد کرده است. 

 

کلیدواژه