اسد 21, 1395 14:54 Asia/Kabul
  •  پایگاه نظامی روسیه در سوریه دائمی می شود

معاون اول کمیسیون امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه ،گفت: حمیمیم به پایگاه دائمی نیروی هوافضای روسیه تبدیل می شود و تاسیسات نظامی آن نیز گسترش می یابد.

 پایگاه نیروی هوافضای روسیه در حمیمیم ولایت لاذقیه سوریه که برای سرکوب گروههای تروریستی استفاده می شود، درچارچوب توافق مسکو و دمشق دائمی می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری راشا تودی ، "فرانتس کلینتسویچ"، معاون اول کمیسیون امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود، حمیمیم به پایگاه دائمی نیروی هوافضای روسیه تبدیل می شود و تاسیسات نظامی آن نیز گسترش می یابد.

راشا تودی به نقل از مقام روسی اعلام کرد، حضور یگان هوافضای روسیه مطابق توافق نامه با سوریه گسترش خواهد یافت، ولی در شرایط کنونی و با توجه به اهداف تعیین شده، نیروی مستقر در پایگاه برای انجام عملیات مورد نظر کافی است.

به گفته یک مقام وزارت دفاع روسیه، حمیمیم به پناهگاه های مستحکم برای استقرار هواپیماهای نظامی و تجهیزات پیشرفته مجهز خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز روز سه شنبه موافقت نامه استقرار بلندمدت نیروهای نظامی این کشور در پایگاه حمیمیم سوریه را برای بررسی و تصویب به مجلس دوما ارائه کرد.

نیروهای مسلح روسیه همچنین از یک پایگاه در طرطوس سوریه برای امور پشتیبانی و تدارکاتی واحدهای نیروی دریایی خود در دریای مدیترانه استفاده می کنند.

 

 

کلیدواژه