سخنگوی انصارالله : آمریکا به دنبال از بین بردن حق حاکمیت یمن است
(last modified 1396-02-03T05:16:48+00:00 )
ثور 03, 1396 09:46 Asia/Kabul
  •  سخنگوی انصارالله : آمریکا به دنبال از بین بردن حق حاکمیت یمن است

سخنگوی جنبش انصار الله یمن هدف اصلی حملات سعودی - آمریکایی علیه یمن را نقض حاکمیت ملی این کشور و ممانعت از دستیابی مردم آن به استقلال دانست.

"محمد عبد السلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن  در گفتگو  با شبکه المسیره با بیان اینکه  عربستان  و آمریکا  همچنان در حال بررسی حمله به بندر الحدیده (غرب یمن )هستند، گفت،متجاوزان برای ایجاد نظامی فاقد حق حاکمیت در یمن تلاش می کنند.
سخنگوی جنبش انصار الله یمن با بیان اینکه  آمریکا در پوشش امارات، پایگاه نظامی در جزیره سوکوترا و میون ایجاد کرده است، اظهار کرد،این جنبش با وجود آمادگی برای مذاکره و گفتگو هرگز از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.
محمدعبدالسلام همچنین در خصوص ادعای تبلیغاتی کشورهای غربی برای مبارزه با تروریسم  تصریح کرد، جنگ علیه تروریسم بهانه ای برای هدف قرار دادن مسلمانان و منطقه است.

"محمد علی الحوثی" رئیس کمیته عالی انقلابی جنبش انصارالله یمن هم  تجاوز عربستان به بندر الحدیده را توطئه آمریکایی و استفاده ابزاری از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای تصرف این بندر خواند و گفت،  این توطئه در جهت افزایش مشکلات مردم یمن، بدتر کردن اوضاع اقتصادی و نابودی یمن است.
عربستان با ادعای قاچاق اسلحه و مهمات به یمن از طریق بندر الحدیده، این منطقه را نظامی اعلام کرد و درپی تعطیلی و تخریب این بندر است.  بندر الحدیده مهمترین بندر یمن است و نزدیک به 80 درصد محموله‌های غذایی و دارویی از این بندر به دست مردم می‌رسد.

 

کلیدواژه